ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر «کوبانی» در محاصره «داعش»؛ بسیج زنان کرد

گروه «دولت اسلامی» (داعش) حلقه محاصره شهر عین‌العرب (کوبانی) در سوریه را تنگ‌تر کرده است. کردها برای دفاع از شهر بسیج شده‌اند. زنان کرد برای دفاع از خود آموزش نظامی می‌بینند.

گروه تروریستی «دولت اسلامی» شهر عین‌العرب در سوریه را که کردها به آن «کوبانی» می‌گویند محاصره کرده و اهالی شهر در موقعیت دشواری قرار گرفته‌اند. ذخیره آب و نان در این شهر رو به اتمام گذاشته است.

با محاصره «کوبانی» بیش از صد هزار نفر آواره شده‌اند

شهر کوبانی در معرض اصابت خمپاره قرار گرفته و نیروهای داعش با تانک‌هایی که از ارتش عراق و سوریه به غنیمت گرفته‌اند، به سوی این شهر در حال پیشروی هستند. بسیاری از روستاهای اطراف کوبانی در تصرف تروریست‌های داعش درآمده است. پیشمرگه‌های کرد اما همچنان مقاومت می‌کنند.

محاصره شهر کوبانی از سوی داعش و احتمال تصرف آن به دست تروریست‌های دولت اسلامی موج بزرگی از آوارگان جنگ‌زده را به وجود آورده است. رسانه‌های جهان گزارش داده‌اند که بیش از صد هزار نفر از این منطقه به سوی ترکیه گریخته‌اند.

اهمیت استراتژیک «کوبانی»

شهر کوبانی برای پیکارجویان داعش از اهمیت استراتژیک برخوردار است. چنانچه آنها بتوانند این شهر را تصرف کنند، بر یکی دیگر از گذرگاه‌های مرزی ترکیه و سوریه تسلط پیدا می‌کنند. آنگاه می‌توانند شهرهای شمال سوریه را که فتح کرده‌اند، به یکدیگر پیوند دهند. این امر به این معناست که آنها مواضع خود را در شمال شرقی سوریه تحکیم کرده‌اند و سپس می‌توانند به شهرهای شمال غربی این کشور یورش ببرند.

کردهای سوریه در ژوئن ۲۰۱۲ بر شهر «عین‌العرب» (کوبانی) تسلط پیدا کردند. در این شهر آن‌ها برای نخستین بار موفق شدند در مدارس زبان کردی را آموزش دهند. در این مدت شهر کوبانی به مکان امنی برای پناهجویان و آوارگان کرد تبدیل شده بود.

بسیج و آموزش نظامی زنان کرد

زنان کرد برای مقابله با تروریست‌های داعش بسیج شده‌اند و آموزش نظامی می‌بینند. به گفته هوزن محمود، مدیر سازمان آزادی زنان در عراق «هنگامی که داعش شهری را تصرف می‌کند، دختران نوجوان را به اسارت می‌گیرد و آن‌ها را به عقد جهادگرانش در می‌آورد. این امر به معنای تخطی آشکار از حقوق کودک و از بیانیه حقوق بشر است.»

هاله اسفندیاری، پژوهشگر ایرانی-آمریکایی و مدیر بخش مطالعات خاورمیانه مؤسسه غیر دولتی وودرو ویلسون در واشنگتن نیز در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» به سوءاستفاده جنسی از کودکان و زنان به اسارت گرفته شده توسط تروریست‌های داعش اشاره کرده است.

به گفته هاله اسفندیاری در یک مورد زنی را به اسارات برده بودند. همسر این زن برای آزادی او ۳۰ هزار دلار پرداخت کرده بود. زن پس از آزادی گزارش داده بود که تروریست‌های داعش بیش از ۱۰۰ بار به او تجاوز کرده بودند.

زنان کرد اکنون بسیج شده‌اند و در سلیمانیه آموزش نظامی می‌بینند. به گفته سرهنگ ناهید احمد رشید زنان پیشمرگه کرد می‌آموزند که چگونه از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کنند. سپس برای دفاع از شهرهای کردنشین اعزام می‌شوند.

گالری عکس: آوارگان کرد در شمال شرقی سوریه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.