ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل میگ سوری را بر فراز جولان ساقط کرد

برای نخستین بار ظرف ۲۵ سال گذشته، یک جنگنده سوری هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شده که میگ سوری وارد حریم این کشور شده بود.

صبح سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر، یک جنگنده سوری بر فراز بلند‌ی‌های جولان هدف موشک پاتریوت اسرائیلی‌ها قرار گرفت. آریه شالیکار، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت جنگنده میگ -۲۱ سوریه وارد حریم اسرائیل شده بود.

این اولین مرتبه از دهه هفتاد میلادی و پس از توافق آتش‌بس در جولان در سال ۱۹۷۴ است که یک جت سوری از سوی اسرائیل ساقط می‌شود. جنگنده سوری از نوع MIG-21 با موشک زمین به هوای پاتریوت هدف گرفته شده است.

خبر سرنگونی جنگنده سوری هم‌زمان در رادیو ارتش اسرائیل و روزنامه «هاآرتص» منتشر شد.

بلندی‌های جولان پس از جنگ شش روزه در ۱۹۶۷ در اشغال اسرائیل هستند. میگ سوری در نزدیکی قنیطره سرنگون شده است؛ جایی بسیار نزدیک به محل تحرکات داعش و جبهه‌النصره.  این منطقه در هفته گذشته از سوی پیکارجویان القاعده و جبهه‌النصره تصرف شده بود و ارتش سوریه بارها مواضع انها را بمباران کرده بود.

در اواخر ماه اوت نیز ارتش اسرائیل یک پهپاد سوری را بر فراز جولان ساقط کرده بود.

تلویزیون دولتی سوریه این خبر را تایید کرده و گفته است که اسرائیل با این حمله نشان داد که از گروه تروریستی داعش و جبهه‌النصره حمایت می‌کند.

سرنگونی این جنگنده ساعاتی پس از نخستین حمله هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه انجام شده است. آمریکا دولت سوریه را در جریان این اقدام قرار داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    منظور از وارد حریم اسرائیل شد یعنی همون سرزمین سوریه است دیگه!!! جولان در اشغال چند دهه ای اسراییل است و جزیی از خاک سوریه است.