ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰۰ فعال مدنی و سياسی خواهان آزادی غنچه قوامی شدند

۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سياسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواهان رعايت حقوق قانونی و شهروندی غنچه قوامی و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی او شدند.

۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سياسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران با يادآوری «شرايط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوين»، خواهان رعايت حقوق قانونی و شهروندی وی و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی او شدند.

غنچه قوامی، يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی واليبال بود که ۹ تير سال جاری بازداشت شده است.

به گزارش کلمه، در اين نامه گفته شده که غنچه قوامی در حالی بيش از ۸۰  روز در «بند دو الف زندان اوين» به‌سر می‌برد که ۴۱ روز آن را در انفرادی بوده‌ و هفته گذشته قرار بازداشت وی به مدت ۶۰ روز ديگر تمديد شده ‌است.

غنچه قوامی، يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی واليبال بود که ۹ تير سال جاری بازداشت شده است.

امضاکنندگان اين نامه خطاب به روحانی گفته‌اند غنچه قوامی «پس از پايان تحصيلاتش در رشته حقوق در بريتانيا و در پاسخ به دعوت مشوقانه‌ شما از هموطنان خارج از کشور به ميهن بازگشته بود.»

بر پايه اين گزارش «خانم قوامی به مدت ۵۰ روز از ملاقات با خانواده محروم بوده و به‌رغم بيماری به دارو دسترسی نداشته است و در طول مدت بازداشت برای پذيرش اتهام تبليغ عليه نظام از طريق سازماندهی کمپين واليبال تحت فشار شديد بوده و بارها به محکوميت به زندان طويل‌المدت تهديد شده است.»

به گفته اين فعالان «نقض حقوق متهم٬ برخورد امنيتی با ايرانيان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استاديوم،» از نشانه‌های «مقاومت نهادهای امنيتی» در برابر اجرای وعده‌های حسن روحانی است که «سکوت و انفعال بيشتر دولت در برابر آن، اميد جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی را خواهد کاست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • aram

    تشکر

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 65

    […] ۳۰۰ فعال مدنی و سیاسی خواهان آزادی غنچه قوامی شدند رادیو زمانه، ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ سیصد نفر از فعالان مدنی، […]

  • mansour

    چندن ماه است که مردم را سر کار گذاشته اید و مدام میگوئید که خانم قوامی  سیاسی نیست و صزفأ برای دیدن بازی والیبال به  استادیوم ورزشی  رفته بود و  بیهوده بتوسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و زندانی شده است.بعد هم  گلایه می کنید که چرا از زندانی سیاسی حمایت نمی شود و به دولتی ها اعتراض  میکنید که چرا به چنین زندانی هایی برچسب جاسوس و مزدور و غیره ... می زنند! خب عزیز من وقتی خواست های به حق خود را واضح و سریح ابراز کنید،کسی  نمی تواند شخصیت شما را زیر سؤال ببرد. هموطن سیاسی!چرا همیشه سعی میکنید با دروغ و حقه بازی مردم و جوانان را  علیه نظام تحریک کنید؟ چرا از شعور انسانی خود برای اعتراض و تجمع علیه سیاست های غلط نظام  استفاده نمی کنید؟ چرا وارد کار و فعالیت سیاسی می شوید و اقدامات مثبتی هم انجام داده و بعد از  دستگیری منکر سیاسی بودن خود و اقدامات صحیح و به حق سیاسی خود و  دیگران می شوید؟اگر از ترس جان است،بهتر است که اصلأ وارد امور سیاسی  نشوید و یا فقط فعلیت زیر زمینی انجام دهید! - بعد از انتخابات و برنده شدن اقای روحانی فردی که سیاسی بود (متاسفانه نامش  از یادم رفته است) به ایران رفت و در فرودگاه هم دستگیر شد و هنوز هم در زندان  آب خنک می خورد. چرا خانم غنچه قوامی اصلأ توجهی به این همه نمونه دستگیری و زندانی شدن افراد  سیاسی نکرده اند؟آیا قصد ایشان از رفتن به ایران و نیز فراخوان دادن برای رفتن به  ورزشگاه ،ماجرا جویی و یا  چپ روی کودکانه و یا دستور از حزب،سازمان و یا اجانب  بوده است؟ خانم قوامی یک فرد تحصیل کرده اروپا است و ایشان خوب میدانند که نظام فراخوان  دادن برای رفتن به ورزشگاه و  طلب کردن  حقوق برابر زن و مرد را خارج از چهار چوب قوانین  شرعی بر نمی تابد.همچنین ایشان خوب میدانند که نظام جمهوری اسلامی ، نظامی طایفه ای و باندی است و قوه قضائیه ان هم  مستقل نیست.ضمن اینکه ایشان  در انگلستان از محاسن ازادی بیان و مطبوعات مستقل بهرمند بوده اند و باید خوانده و  یا شنیده باشند که نظام جمهوری اسلامی نه تنها با تجمعات گروه های مخالف نظام ، بلکه با تجمعات اصلاح طلبان وابسطه به نظام هم مخالف است،چه رسد به تجمعات  فمینیست های سکولار و یا مخالفان دین!لذا یک تنه و آگاهانه به جنگ نظام رفته است. موضوع دیگر این است که هموطنان گرامی ما خوب میدانند که  بعد از پایان جنگ ایران و  عراق ،تمام مسئولین کشور در دولت های مختلف و مخصوصأ دولت اقای خاتمی ،تلاش  زیادی برای برگرداندن ایرانیان نخبه مقیم خارج نمودند.امّا ،هرگز هیچ مقامی نگفته است  که تشریف بیاورید و فعالیت ضد نظام در ایران بکنید.جلسه سخنرانی اقای دکتر فاضل در  شهر بن آلمان(۲۱ سال پیش) بهترین نمونه تلاش دولت و نظام اسلامی برای جذب  ایرانیان مقیم خارج بود که موفقیت چندانی را نصیب نظام نکرد. برابری حقوق زن و مرد مطمئنأ در  نظامی مردمسالار محقق می شود و مبارزات زنان هم تا  ان روز ضروری است.امّا، نه با روش های غیر اخلاقی و مکر و حیله،چون فعالیت های   علنی با فعالیت های زیر زمینی متفاوت است و نباید مردم فریبی شود!درغیراینصورت سرکوب  دولتی،ترس مردم و نتیجتأ هم بی تفاوتی مردم و نیز لغزش سیاسیون و یأس و سرخوردگی جامعه روشفکری را بدنبال خواهد داشت.موفق باشید   

  • Bahram

    روحانی در نیویورک اعلام کرد که دستگاه قضایی در ایران در مورد همیه زندانیان عادلانه عمل میکند.در ایران دختر جوانی را دستگیر می‌کنند، برای هفته‌ها او را در مجرد نگاه میدارند،پس از چند ماه سخنگوی دستگاه قضا اعلام میکند که دستگیری او ربطی به ورزش ندارد.و اعلام نمیکند که پس جرمش چیست.یک نمونه از هزاران هزار از عدالت اسلامی حضرات که با پرویی تمام نزد جهانیان دم از عدالت میزنند.