ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داماد بن‌لادن به حبس ابد محکوم شد

دادگاهی در نیویورک، سلیمان ابوغیث، داماد بن‌لادن را به اتهام توطئه‌چینی برای کشتن شهروندان آمریکایی به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاهی در نیویورک، سلیمان ابوغیث، داماد بن‌لادن را به اتهام توطئه‌چینی برای کشتن شهروندان آمریکایی به حبس ابد محکوم کرد.

صحنه‌ای از دادگاه ابوغیث -عکس‌برداری از محکمه مجاز نبود

روز سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر، حکم نهایی سلیمان ابوغیث، عضو القاعده و داماد بن‌لادن صادر شد. هیات منصفه دادگاهی در نیویورک، نقش او در شبکه تروریستی القاعده را تعیین‌کننده دانست و او را به حبس ابد محکوم کرد.

ابوغیث از اتهام مشارکت در عملیات ۱۱ سپتامبر مبرا شناخته شد. بخشی از کیفرخواست او بر ویدئوهایی تبلیغاتی استوار بود که او پس از حملات یازدهم سپتامبر در اینترنت منتشر کرد. او در این پیام‌های ویدئویی، مسلمانان را به مقابله با آمریکا و حملات انتحاری ترغیب می‌کرد.

ابوغیث تا مدت‌ها به عنوان یکی از سخنگویان القاعده به شمار می‌رفت.

سلیمان ابوغیث که تبار کویتی دارد، اتهامات خود در دادگاه را پیوسته انکار کرد و گفت که تنها یک فرد مذهبی است. وکیل مدافع ابوغیث تقاضا کرده بود که برای او ۱۵ سال حبس در نظر بگیرند اما قاضی دادگاه، لوئیز کاپلان تاکید کرد که کوچک‌ترین نشانی از ندامت در ابوغیث دیده نمی‌شود و او حتی در دادگاه هم به تهدیدهای خود ادامه می‌دهد.

ابوغیث همسر فاطمه، یکی از دختران بن‌لادن است. رهبر القاعده در بهار ۲۰۱۳ در عملیات کماندویی واحدهای ویژه آمریکا در ایبت‌آباد پاکستان به قتل رسید. ابوغیث نیز در سال ۲۰۱۳ در اردن دستگیر شد.

او  ۴۸ ساله است و ارشدترین مقام القاعده محسوب می‌شود که تاکنون مقابل دادگاهی آمریکایی قرار گرفته است. دولت کویت، تابعیت ابوغیث را از او سلب کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.