ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: «ایران آماده توافق با غرب است»

رییس جمهور ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است می‌گوید اگر حقوق ملت ایران مورد خدشه قرار نگیرد، آماده توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی است.

رییس جمهور ایران می‌گوید اگر «حقوق ملت ایران مورد خدشه قرار نگیرد» این کشور آماده توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی است.

دیدار حسن روحانی با بان کی مون در نیویورک

حسن روحانی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است در دیدار با بان کی مون، دبیر کل این سازمان، تاکید کرد ایران به مقررات بین‌المللی و معاهدات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای احترام می‌گذارد و می‌خواهد در مسیر صلح‌آمیز فعالیت کند.

او توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی را توافقی برد-برد نامید و ابراز امیدواری کرد که دبیر کل سازمان ملل به وظایف خود برای به نتیجه رسیدن این فرصت عمل کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اظهار امیدواری کرد که طرفین این مذاکرات چنین فرصتی را از دست ندهند زیرا این به نفع همگان است. او همچنین از نقش ایران در تشکیل کابینه جدید عراق تشکر کرد.

در این دیدار که صبح روز چهارشنبه ۲ مهر انجام شد، روحانی به تهدیدات گروه داعش نیز اشاره کرد و در مورد مسائل عراق و سوریه گفت: «مشکلات امروز عراق و سوریه از مسایلی که سه سال پیش در سوریه آغاز شد، نشأت می‌گیرد و اگر در همان مرحله، سرچشمه فعالیت این گروه جنایتکار خشک می‌شد، امروز شاهد این فجایع نبودیم. متأسفانه در آن زمان برخی کشورها، تصور می‌کردند با حمایت از این گروه‌ها می‌توانند دولتی را که نمی‌پسندند، سرنگون کنند».

او همچنین رویکرد برخی کشورها در مقابله با داعش را «دوگانه» توصیف کرد و افزود آن‌ها وقتی اعمال تروریست‌ها را به نفع خودشان می‌بینند در برابر کشتار انسان‌ها سکوت می‌کنند و هنگامی که این اعمال به ضرر خودشان است، شروع به مقابله به مثل می‌کنند.

دعوت نشدن ایران از سوی آمریکا برای پیوستن به اثتلاف جهانی علیه گروه دولت اسلامی (داعش) باعث خشم حکومت ایران شده و شماری از مقامات بلند‌پایه ایران از جمله آیت‌الله خامنه‌ای و حسن روحانی علیه این ائتلاف به رهبری آمریکا موضع گرفته‌اند.

دیدار روحانی با رییس جمهور فرانسه

حسن روحانی همچنین روز گذشته با فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، در نیویورک دیدار کرد. او در گفت‌وگوی خود با اولاند تاکید کرد مسائل بین ایران و کشورهای ۱+۵ را می‌توان با گفت‌وگو حل و فصل کرد. روحانی مذاکرات جاری بین ایران و این کشورها را باعث فروریختن فضایی توصیف کرد که در غرب علیه ایران شکل گرفته بود.

روسای جمهور ایران و فرانسه نیز در نیویورک با هم دیدار کردند

فرانسوا اولاند نیز خطاب به حسن روحانی گفت که ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است و این واقعیت را غرب باید درک کند. او همچنین از ایران خواست در نبرد علیه تروریسم با فرانسه همکاری کند. به گفته رییس جمهور فرانسه، دست‌یابی به توافق هسته‌ای می‌تواند راه را برای همکاری در سایر زمینه‌ها از جمله در زمینه صنعتی بین فرانسه و ایران باز کند.

حضور ایران در نشست تغییرات آب و هوایی

حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به نیویورک، طی سخنرانی در نشست سران در زمینه تغییرات آب و هوا گفت هم اکنون امکان دست‌یابی به تجارب و دانش کشورها در مواجهه با خشکسالی و کم آبی و مشکلات زیست محیطی به ویژه آلودگی هوای شهرها برای برخی کشورها دشوار شده است.

نشست سران کشورهای جهان در مورد تغییرات آب و هوایی در سازمان ملل متحد

او با انتقاد از تحریم‌‌های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد «نمی‌توان به دلیل تحریم‌های غیرقانونی، محیط زیست و سلامت مردم را در معرض خطر قرار داد».

به گفته روحانی دولت ایران به دنبال الگوی اقتصادی کم کربن است که منجر به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای شود. او همچنین کاهش یارانه‌های انرژی و بهبود کیفیت سوخت‌های مصرفی و تلاش برای هماهنگی با همسایگان برای مدیریت و کنترل گرد و غبار را نیز از دیگر برنامه‌های زیست‌محیطی ایران عنوان کرد.

پیش‌تر دولت ایران، تحریم‌های موجود را عامل استفاده از بنزین غیر استاندارد داخلی ذکر کرده و خواهان خرید و واردات بنزین استاندارد از کشورهای دیگر شده بود. ایران همچنین به دنبال راهکاری است که با مشارکت کشورهای همسایه به ویژه عراق بتواند ریزگردهایی که بسیاری از استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند مهار کند. این ریزگردها به طور عمده از غرب و جنوب کشور، وارد ایران می‌شوند.

دیدار با مقامات ترکیه، اتریش و ونزوئلا

حسن روحانی از زمان ورود خود به نیویورک با روسای جمهور و مقامات برخی کشورهای دیگر از جمله رییس جمهور اتریش، رییس جمهور ترکیه، رییس جمهور ونزوئلا و نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دیدار حسن روحانی با رجب طیب اردوغان

روحانی در دیدار با رییس جمهور اتریش اظهار کرد ایران حاضر است مرکز انرژی مطمئنی برای اروپا باشد و گفت: ما آماده اجرایی شدن شبکه انتقال گاز به اروپا از طریق اتریش هستیم.

در دیدار با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور جدید ترکیه نیز روحانی تاکید کرد رسیدن سطح مبادلات ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار حق این دو کشور همسایه است.

او همچنین یادآور شد ایران از حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ترکیه در پروژه های خود استقبال می کند و بر توافق ایران و ترکیه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ترکیه در بخش های مختلف انرژی و حمل و نقل و صنعت ایران پایبند است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    پرده ها بالا رفته و دستها رو شده دیگر با دروغ نمیتوان دنیا را در مورد پشتیبانی حکومت اسلامی از گروههای تروریستی اعم از حماس و حزب اله و بدر و خراسان ........و ایجاد جنگ داخلی در سوریه و عراق و یمن فریب بدهند تا بتوانند بمب بسازند.