ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران پالایشگاه‌های تحت کنترل داعش در سوریه

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی با کمک نیروی هوایی عربستان و امارات، ۱۲ پالایشگاه نفتی در شرق سوریه را هدف گرفته‌اند.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی با کمک نیروی هوایی عربستان و امارات، ۱۲ پالایشگاه نفتی در شرق سوریه را هدف گرفته‌اند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از جان کیربی، سخنگوی پنتاگون از حمله به ۱۳ موضع داعش در شرق سوریه خبر داد. شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» در این منطقه پالایشگاه‌های کوچکی را در اختیار دارند که از طریق آنها نفت خام قاچاق می‌کنند.

جان کیربی می‌گوید ۱۲ پالایشگاه و یک خودروی داعش مورد اصابت موشک‌ قرار گرفته‌اند و در این ماموریت بیش از جنگنده‌های امریکایی، جت‌های کشورهای عربی مشارکت داشته‌اند: «بیشتر هواپیماهای این ماموریت، جت‌های ائتلاف بودند، نه جنگنده‌های امریکایی.»

داعش بخش قابل توجهی از امکانات مالی خود را از طریق فروش نفت خام مناطق اشغال شده در عراق و سوریه به دست می‌آورد. گفته می‌شود ترکیه، عراق، ایران و اردن، مسیر واسط برای فروش نفت قاچاق داعش هستند.

داعش ۱۱ میدان نفتی را در شمال عراق و استان رقه سوریه در اختیار دارد که روزانه بین ۲۵ تا ۴۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کنند. بنا بر گزارش‌ روزنامه «واشنگتن پست» بیشترین میزان این تولید از طریق مناطق در کنترل داعش در سوریه و قسمت کردنشین ترکیه به دیگر کشورها قاچاق می‌شود.

یک هفته پیش اتحادیه اروپا اذعان کرده بود که برخی کشورهای آن نفت خام ارزان را از «دولت اسلامی» خریده‌اند. سرویس‌های امنیتی آمریکا برآورد کرده‌اند که داعش روزانه بیش از سه میلیون دلار از طریق قاچاق نفت کسب می‌کند.

ورود اروپایی‌ها به عملیات هوایی علیه داعش

پس از فرانسه که از جمعه ۱۹ سپتامبر به عملیات بمباران داعش در عراق پیوسته است، بریتانیا، بلژیک و هلند هم خواستار همکاری در این حملات شده‌اند.

هلند اعلام آمادگی کرد که شش جنگنده از نوع F-16 را در حملات هوایی علیه داعش شرکت دهد. بلژیک نیز به خواست آمریکا، شش فروند F-16 خود را وارد ناوگان عملیات علیه داعش می‌کند.

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند که نیروی هوایی بریتانیا در روزهای آخر هفته جاری وارد عملیات می‌شود. دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا پیش‌تر گفته بود که این موضوع در مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

اما دولت ترکیه که عضو ناتوست و مرز مشترک با عراق و سوریه دارد، تاکنون به کمک‌های انسان‌دوستانه بسنده کرده و خود را از هرگونه نقش نظامی کنار کشیده است.

رجب طیب اردوغان، پیش از شروع مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که عراق به یک «منطقه آزاد تروریستی» تبدیل شده است. رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورش از هیج اقدامی در تامین ثبات و آرامش در عراق فروگذار نخواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • rad

    جای بسی تاسف است! از پالایشگاه نفت خام صادر نمیکند. عملا دارند زیر ساخت سوریه کاملا نابود میکنند