ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ قوه قضائيه به خانواده دراويش زندانی: وقت ملاقات با اژه‌ای تا دو سال آينده پُر است

خانواده‌های دراويش زندانی با مراجعه به دفتر غلامحسين محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائيه ايران خواهان ديدار با وی شده‌اند اما به آن‌ها گفته شده که وقت ملاقات با وی تا دو سال آينده پُر است.

خانواده‌های دراويش زندانی به همراهی شماری از دراويش با مراجعه به دفتر غلامحسين محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائيه ايران خواهان ديدار با وی شده‌اند اما به آن‌ها گفته شده که وقت ملاقات با اژه‌ای تا دو سال آينده پُر است.

به خانواده‌های دراويش زندانی گفته شده که وقت ملاقات با محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه تا دو سال آينده پُر است.

به گزارش روز چهارشنبه دوم مهرماه سايت مجذوبان نور، اين خانواده‌ها پس از آن‌که محسنی‌ اژه‌ای اعتراضات و تجمعات اخير آنان را «نادرست» خوانده بود به دفتر او مراجعه کردند تا از اژه‌ای بخواهند که «راه درست اعتراضی را نشان دهد که در مدت ۱۰ سال گذشته نرفته باشند.»

اين افراد گفته‌اند: «بار‌ها به مسئولان نامه نوشتيم اما هيچ پاسخی دريافت نشد، پرونده‌هايی که دراويش در آن شاکی بودند به جايی نرسيده و امروز وکلای ما در حالی چهارمين سال حبس خود را می‌گذرانند که هنوز حکم آن‌ها قطعی نشده است.»

خشونت‌ها عليه دراويش گنابادی از شنبه ۲۹ شهريور سال جاری آغاز شد. در اين روز گروهی از دارويش گنابادی عضو کمپين «کوچ به زندان اوين» مقابل دادستانی تجمع کرده بودند که نيروهای گارد ويژه و خودروهای انتظامی آن‌ها را محاصره کرده و چندصد نفر از آنان را دستگير کردند.

چندی پيش جمعی از دراويش گنابادی در قالب کمپينی به نام «کوچ دراويش گنابادی از ايران به زندان اوين» اعلام کرده بودند که در اعتراض به برخورد‌های امنيتی با پيروان اين گروه عرفانی و همبستگی با وکلای زندانی‌شان «از طريق تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی، خواهان بازداشت و زندانی شدن تمامی دراويش عضو اين کمپين توسط عوامل قضايی خواهند شد.»

دراويش گنابادی به سرکوب‌های امنيتی، حملات نيروهای خودسر و دستگيری‌های پيروان اين طريقت، اعتراض دارند. آن‌ها می‌گويند که «در صورتی که مسئولان به خواسته ايشان توجه نکنند حاضرند خودخواسته و بدون درگيری به زندان بروند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    پری قد بلنده هم چنین وقت نمی داد