ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارسال نخستین محموله تسلیحاتی آلمان به اقلیم کردستان

اولین سری از سلاح‌های آلمانی با یک روز تاخیر به مقصد اربیل فرستاده شدند. در میان اقلام ارسالی، ۵۰ موشک انداز و صدها مسلسل ژ-۳ وجود دارند.

اولین سری سلاح‌‌های آلمانی با یک روز تاخیر به اربیل فرستاده شدند. در میان اقلام ارسالی، ۵۰ موشک انداز و صدها مسلسل ژ-۳ وجود دارند.

موشک ضد تانک «میلان» پیشرفته‌ترین سلاح آلمانی است که به پیشمرگه‌های کرد داده می‌شود

بامداد پنجشنبه ۲۵ سپتامبر، نخستین محموله تسلیحات آلمانی به مقصد اربیل ارسال شد. مقامات وزارت دفاع و ارتش آلمان اعلام کرده‌اند که ارسال تسلیحات تا اوایل اکتبر ادامه خواهد یافت. در میان اولین محموله، ۵۰ موشک‌انداز با چاشنی، ۵۲۰ اسلحه ژ-۳ و ۲۰ تیربار وجود دارند.

ارسال این سلاح‌ها به اربیل به دلیل نقص فنی هواپیمای باری متعلق به هلند، با یک روز تاخیر انجام گرفت.

دولت آلمان برای تسلیح ۱۰ هزار پیشمرگه کرد و تقویت توان رزمی آنها در مقابله با داعش، ۷۰ میلیون یورو هزینه خواهد کرد.

پیشمرگه‌های کرد قرار است از سوی سربازان آلمانی در محل آموزش داده شوند. شش چترباز آلمانی به همین منظور به عراق اعزام شده‌اند. آموزش کار با سیستم موشکی میلان در خاک ‌آلمان و در ایالت بایرن صورت خواهد گرفت. این سیستم موشکی، پیشرفته‌ترین سلاح در میان سلاح‌های ارسالی آلمان به اقلیم کردستان محسوب می‌شود.

در پنجم سپتامبر و پیش از ارسال سلاح‌های یاد شده، دولت آلمان ۹۵۰۰ قلم تجهیزات نظامی به اربیل فرستاده بود. این تجهیزات که از ‌آنها به عنوان اقلام «غیرمرگبار» یاد می‌شود شامل جلیقه‌های ضدگلوله، کلاه‌خود، دستگاه‌های خنثی کننده بمب و دستگاه‌های مین‌یاب هستند.

۳۰ موشک ضد تانک میلان، هزاران ژ-۳ و ژ-۳۶، چندین خودروی زرهی و صحرانورد در فهرست کمک‌های تسلیحاتی آلمان به کردستان عراق قرار دارند. سلاح‌ها عمدتا قدیمی‌ و نیمه سبک هستند. سنگین‌ترین سلاح، موشک ضد تانک «میلان» است که می‌تواند تانک‌های داعش را از فاصله دو کیلومتری هدف بگیرد.

تصمیم حمایت تسلیحاتی از کردهای عراقی در دولت آلمان با بحث‌های فراوان همراه بود زیرا طبق قوانین این کشور، ارسال سلاح به نقاط بحرانی ممنوع است.

دولت آلمان پس از پیوستن به «ائتلاف بین‌المللی علیه داعش»، تاکید کرده که در حملات هوایی مواضع داعش در شمال عراق مشارکت نخواهد کرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه این کشور در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک خواستار حمایت از روندی شده که دولت حیدر عبادی را در متحد کردن کلیه گروه‌های قومی و مذهبی تقویت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.