ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش تند ایران به سخنان دیوید کامرون در سازمان ملل

وزارت خارجه ایران به سخنان دیوید کامرون، در مجمع عمومی سازمان ملل درباره حمایت ایران از تروریست‌ها در منطقه گفت این بریتانیاست که «منطقه و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است».

در پی دیدار رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر بریتانیا، وزارت امور خارجه ایران به سخنان دیوید کامرون، در مجمع عمومی سازمان ملل درباره حمایت ایران از تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه، واکنش نشان داد و گفت این بریتانیاست که «منطقه و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است».

دیوید کامرون: حمايت ايران از سازمان‌های تروريستی، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، تمامی اين مسائل بايد تغيير کند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه سوم مهرماه سخنرانی دیوید کامرون را نشان‌دهنده «تداوم ديدگاه خودمحورانه» بریتانیا دانست و گفت: «[بریتانیا] سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسياری از مشکلات اين منطقه به دليل سياست‌های نادرست آن دولت است.»

افخم گفت: «باعث تأسف است که دولتی که با اقدامات و حمايت‌های خود از تروريست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می‌دهد که درباره کشوری که همواره در مبارزه با اين پديده شوم پيشقدم بوده است، قضاوت نابه‌جا کند.»

نخست‌وزیر بریتانیا در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «صبح امروز من با رئيس‌جمهور روحانی ديدار کردم، ما با ايران اختلاف نظرات شديدی داريم. حمايت ايران از سازمان‌های تروريستی، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، تمامی اين مسائل بايد تغيير کند.»

وی افزود: «اما باید به تهران این شانس داده شود تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه حل منطقه [در مبارزه با داعش] باشد نه بخشی از مشکل.»

حسن روحانی و دیوید کامرون برای نخستین بار پس از انقلاب بهمن ۵۷ ایران، روز چهارشنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. هدف از این گفت‌‌وگو زمینه‌سازی برای گسترش تدریجی روابط دیپلماتیک بین دو کشور بود.

سال گذشته، رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر بریتانیا برای اولین بار در بیش از یک دهه، با هم یک گفت‌‌وگوی تلفنی انجام داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آریا

    انگلیس عامل تقویت تروریسم در منطقه است حرفهایی که کامرون در سازمان ملل بعد ازپایان 36 سال عدم دیدار سران دو کشورگفت اشتباه بود روزی خواهد رسید که کامرون خواهد فهمید همین چند جمله ساده در سازمان ملل بزرگترین اشتباه او در تاریخ زندگی سیاسی خویش و شاید بزرگترین اشتباه سیاسی کشور انگلیس در دهه اخیر بوده است واقعا هرچه که رادیکالهای داخل ایران خواستند از انگلیس نشان دهند و سالها برایش تلاش کردند انگلیس یک شبه برایشان انجام داد

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 65

    […] رئیس جمهور) حسن روحانی را در این دیدار همراهی کردند. واکنش تند ایران به سخنان دیوید کامرون در سازمان ملل روحانی: «ایران آماده توافق با غرب است» روسای جمهوری […]

  • محمد

    از زمان دائی جان ناپلون ما ميدونيم که : " کار ، کار انگليسياس" .

  • سامان

    خب دوستان این انگلیس از داعش و کوفت و زهر مار که توی سوریه ان حمایت نکردن پس اینا این همه تانک و اسلحه امریکایی رو از ایران آوردن؟؟؟ چرا اسمی از عربستان و قطر نبرد؟؟؟

  • morad

    عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن به شدت از جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و این کشور را به حمایت از حوثی ها به منظور گرفتن امتیاز در سوریه متهم کرد. به گزارش سایت «الیمن آنلاین»، هادی در سخنانی در جمع «هیئت رئیسه گروه بسیج مردمی برای حمایت از دستاوردهای ملی» گفت: «ایران به میزان بسیار بالایی در مسائل داخلی یمن دخالت می کند. چهار کانال در ایران علیه یمن فعالیت می کنند. عبد الملک الحوثی مشاورانی دارد که در ایران هستند.» هادی افزود که دو تن از افسران سپاه پاسداران ایران در حالی که برای ساخت کارخانه تولید موشک در یمن برنامه ریزی می کردند، دستگیر شدند. او گفت که 1600 طلبه یمنی در ایران حضور دارند.

  • hasani

    دبی، العربیه.نت فارسی براثر یک عملیات ویژه ارتش افغان روز دوشنبه 22 سپتامبر 2014 در ولایت فراه درغرب افغانستان، مولوی عبدالرحمان یکی از نزدیکان ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان افغانی کشته شد. در این درگیری 2 شهروند ایرانی هم در میان کشته شدگان بودند. این دو شهروند ایرانی برای تجهیز طالبان به ولایت فراه سفر کرده بودند که طعمه ای این رویداد گردیدند

  • faryad

    پرده ها بالا رفته و دستها رو شده دیگر با دروغ نمیتوان دنیا را در مورد پشتیبانی حکومت اسلامی از گروههای تروریستی اعم از حماس و حزب اله و بدر و خراسان ........و ایجاد جنگ داخلی در سوریه و عراق و یمن فریب بدهند تا بتوانند بمب بسازند. کجا القاعده یک مبارزه علیه حکومت اسلامی کرده.؟

  • منصور پویان

    حسن روحانی و دیوید کامرون برای نخستین بار پس از انقلاب بهمن ۵۷ ایران، روز چهارشنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما با ایران اختلاف نظرات شدیدی داریم. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، تمامی این مسائل باید تغییر کند". در پیآمد سخنان نخست‌وزیر بریتانیا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز پنجشنبه سوم مهرماه سخنرانی دیوید کامرون را نشان‌دهنده «تداوم دیدگاه خودمحورانه» بریتانیا دانست و گفت: «[بریتانیا] سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است". سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا قبلاً تصریح کرده بود که آمریکا با ایران "همکاری نظامی ندارد و نخواهد داشت". نابخردی دو هفته پیش ِجان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در امر عدم همکاری با ایران در مبارزه علیه داعش؛ اینک با اظهارات بی ربط ِنخست وزیر بریتانیا؛ بخوبی دو-دوزه-بازی و سیاست یک بام و دو هوای آمریکا و بریتانیا را نشان می دهد. دعوت از ایران در امر مشارکت در نشست پاریس، که حدود ۴۰ کشور را در مقابله با گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه در برمی گیرد؛ خود یک الزام منطقه ای تلقی می شد. بی کفایتی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا؛ در مورد عدم دعوت از ایران در ایجاد و پیوستن به یک جبهه و هجمه بزرگ علیه داعش حالیا بعینه در سخنان نخست وزیر بریتانیا بازتاب می یابد.

  • مومن

    حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، بطور مادی، ، معنوی و عملی ، از فردای انقلاب بهمن 57 شروع گشت و هنوز ادامه دارد. سفر یاسر عرفات به تهران در فردای پیروزی انقلاب را کمتر کسی فراموش کرده است. برنامه هسته‌ای‌ ایران که با پنهان کاری و فریب کاری شروع گشت ، نه تنها باعث حیف و میل ملیونها دلار از سرمایه مملکت گشت بلکه باعث تحریمهای جهانی علیه ایران گشته و انزوای ایران از جامعه جهانی را بوجود آورد و نتیجه آنهم فقر و درماندگی و آوارگی و سرخوردگی مردم ایران بود که هنوز ادامه دارد. و بالاخره روش سرکوب و برقراری کامل دیکتاتوری در ایران و سلب تمام آزادیهای فردی و اجتماعی باعث پدیدار شدن جامعه ای پر از درد و الم و مستاصل و بیمار و رنجور گشت و این ظلم و بیداد هنوز ادامه دارد. بنابراین دیوید کامرون دقیقاً و بدرستی دستش را جائی گذاشته است که این حضرات حتی تحمل شنیدن آنرا هم ندارند.