ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنسرت بزرگ موسیقی در آمستردام

موسیقی در خدمت صلح

در کشور هلند روز جهانی صلح توسط «مستر پیس» یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های صلح اروپا در قالب یک کنسرت موسیقی جشن گرفته شد. .

عکس از درک استنورس - تارنمای مستر‌پیس

یکشنبه‌ای که گذشت برابر بود با روز جهانی صلح. هرسال در ۲۱ سپتامبر، نهادهای فرهنگی و هنری در سراسر جهان با برپایی برنامه‌هایی برای پایان جنگ و خشونت در دنیا تلاش می‌کنند. در چنین روزی زنگ صلح در نیویورک مقر سازمان ملل به صدا در می‌آید که این زنگ از سکه‌های اهدایی کودکان از پنج قاره دنیا (تمام قاره‌های جهان به‌غیر از آفریقا) ساخته شده و هدیه‌ای ابتکاری از سوی انجمن سازمان ملل ژاپن جهت یادآوری «هزینه انسانی جنگ» است. در کنار این زنگ نوشته شده: «زنده‌باد صلح مطلق جهانی».

در کشور هلند نیز این روز توسط «مستر پیس» Master Peace یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های صلح دنیا، در قالب یک کنسرت موسیقی جشن گرفته شد. در این کنسرت ۴۰ خواننده شناخته شده از سراسر جهان شرکت کردند. این جشنواره که از چهار سال پیش شروع به فعالیت کرده با هدف تبلیغ صلح در سطح جهانی از طریق تولید و اجرای ترانه‌های ضدجنگ به فعالیت می‌پردازد.
«مستر پیس» امسال به پاس تلاش‌های نلسون ماندلا و فعالیت‌های صلح‌جویانه شعار «نلسون باش» را به‌عنوان شعار جشنواره موسیقی خود انتخاب کرده بود.
در برنامه امسال جشنواره مستر پیس دو خواننده فارسی زبان نیز به عنوان سفیران صلح شرکت داشتند. اندی به نمایندگی از ایران و فرهاد دریا از افغانستان.

عکس از تارنمای مستر‌پیس

اندی خواننده شناخته شده پاپ ایرانی در کنار میسا خواننده لبنانی تبار ترانه ای را اجرا کرد که قسمت فارسی آن از پاکسیما زکی پور بود. این ترانه در وصف صلح و دوستی و همزیستی سروده شده است.
یکی از تأثیرگذارترین بخش‌های کنسرت هم اختصاص داشت به اجرای ترانه ای توسط دو خواننده فلسطینی و اسراییلی.
در پایان هم ترانه ای توسط همه خوانندگان شرکت کننده در این جشنواره اجرا شد.
رادیو زمانه از این رخداد هنری در آمستردام گزارش صوتی تهیه کرده است که در ادامه می‌توانید به آن گوش دهید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.