ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی داعش به سوی کوبانی متوقف شد

پیشمرگه‌های کرد موفق شده‌اند پیشروی پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» به سوی شهر عین‌العرب را متوقف کنند. شهر همچنان از سه سو در محاصره است و مردم در مضیقه قرار دارند.

شبکه تلویزیونی کرد‌زبان «رووداو» گزارش داده است که پیشمرگه‌های کرد موفق شده‌اند پیشروی پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» (داعش) به سوی شهر عین‌العرب را متوقف کنند.

پیشمرگه‌های کرد موفق شده‌اند پیشروی پیکارجویان داعش به سوی شهر عین‌العرب را متوقف کنند

پیش از این گروه «دولت اسلامی» شهر عین‌العرب در سوریه را که کرد‌ها به آن «کوبانی» می‌گویند محاصره کرده بود و اهالی شهر در موقعیت دشواری قرار گرفته‌ بودند. گفته شده بود که ذخیره آب و نان در این شهر رو به اتمام گذاشته است. همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از این است که ذخیره گازوئیل نیز در این شهر به تدریج پایان می‌یابد و ژنراتورهای برق از کار افتاده‌اند.

شهر کوبانی برای پیکارجویان داعش از اهمیت استراتژیک برخوردار است. چنانچه آن‌ها موفق می‌شدند این شهر را تصرف کنند، بر یکی دیگر از گذرگاه‌های مرزی ترکیه و سوریه تسلط پیدا می‌کردند و بدین ترتیب مواضع خود در شمال سوریه را تحکیم می‌بخشیدند.

در اثر حمله پیکارجویان داعش به شهر کوبانی، بیش از ۱۵۰ هزار نفر بی‌خانمان شده و به سوی ترکیه گریخته‌اند.

اکنون تلویزیون «رووداو» گزارش می‌دهد که پیشمرگه‌های کرد موفق شده‌اند پیکارجویان داعش را به عقب برانند. در این گزارش آمده است که دست‌کم ۱۲ تن از پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» در این نبرد کشته شده‌اند. دیده‌بانان حقوق بشر در سوریه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که هشت تن از پیشمرگه‌های کرد نیز در این نبرد جان باخته‌اند.

ایدریس نسان، سخنگوی اقلیم کردستان در کوبانی به خبرگزاری رویترز گفته است که خط مقدم جبهه در فاصله ۱۰ الی ۱۵ کیلومتری جنوب شهر عین‌العرب قرار دارد و با وجود آنکه پیشمرگه‌های مدافع شهر موفق شده‌اند پیکارجویان داعش را به عقب برانند، اما همچنان این شهر از سه جهت در محاصره داعش قرار دارد.

روز گذشته، برای نخستین بار نیروهای ائتلاف با رهبری آمریکا مواضع پیکارجویان داعش در پیرامون شهر عین‌العرب را بمباران کردند و به این ترتیب مانع از پیشروی بیشتر داعش به سوی این شهر شدند.

دولت فرانسه هم در این میان احتمال مشارکت جنگنده‌های نیروی هوایی‌اش در ائتلاف آمریکا را منتفی ندانسته است. یان ییویس لی درین، وزیر دفاع فرانسه گفته است «این گزینه همچنان روی میز است.»

فرانسه تاکنون فقط در بمباران‌های مواضع داعش در عراق با نیروهای ائتلاف همراهی و مشارکت داشته است.

گالری عکس: آوارگان کرد در شمال شرقی سوریه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ژیلوان

    تشکر از پوشش خبر! ولی یه نگاهی به صفحه های رویترز، واشنگتن پست، نیویورکر، گاردین، فرانکفورتر الگامینه و... بندازید و مقایسه کنید بسامد واژهای "کوبانی" و "عین العرب" در این صفحه ها با بسامد این واژه ها در این خبر شما! چه اصراری برای زیستن در میانه ی گفتمان اصلاحات تعریبی "حافظ اسد" وجود دارد؟!