ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما مناطق حفاظت‌شده اقیانوس آرام را گسترش می‌دهد

تنها سه روز پس از نشست تغییرات آب و هوا، رییس جمهور آمریکا توافق‌نامه‌ای را امضاء کرد که به موجب آن مناطق حفاظت‌شده در اقیانوس آرام به ۷۸۴ هزار کیلومتر مربع گسترش می‌یابد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا پنجشنبه ۲۵ سپتامبر توافق‌نامه‌ای را امضا کرد که به موجب آن ایالت متحده آمریکا متعهد می‌شود مناطق حفاظت‌شده در اقیانوس آرام را به ۷۸۴ هزار کیلومتر مربع گسترش دهد.

مرجان‌های کمیاب در اقیانوس آرام اکنون در منطقه تحت حفاظت قرار دارند

با این توافق‌نامه باراک اوباما تلاش می‌کند با وجود مخالفت کنگره آمریکا، برنامه‌های زیست‌محیطی‌اش را پیش ببرد.

نشست تغییرات آب و هوا که پس از نشست کپنهاگ در سال ۲۰۰۹ مهم‌ترین نشست سران کشورهای جهانی درباره گرمایش زمین بود، ۲۳ سپتامبر در نیویورک برگزار شد. تنها دو روز پس از برگزاری این نشست، رییس جمهور آمریکا مناطق حفاظت شده در اقیانوس آرام را گسترش داد.

پیش از برگزاری نشست تغییرات آب و هوا در نیویورک، سازمان جهانی هوا‌شناسی گزارش داده بود که در اثر افزایش غلظت گاز دی اکسید کربن در هوا، آب‌های کره زمین اسیدی شده است. هنوز معلوم نیست که اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها چه تأثیری در زندگی آبزیان دارد.

اکنون بر اساس توافق‌نامه‌ای که رییس جمهور آمریکا امضاء کرده است، منطقه حفاظت‌شده در اقیانوس آرام سه برابر ایالت کالیفرنیا وسعت پیدا می‌کند. در این منطقه ماهیگیری، و عملیات کشف و حفاری نفت ممنوع اعلام شده است.

در این منطقه حفاظت‌شده در اقیانوس آرام میلیون‌ها پرنده دریایی، لاک‌پشت‌ها و پستانداران آبزی زندگی می‌کنند. همچنین در این منطقه ۱۳۰ رشته کوه در زیر آب وجود دارد که بنا به ارزیابی کارشناسان محیط زیست محل سکونت حیوانات و زیست گیاهان کمیاب و حتی شناخته‌نشده است.

جزیره پالمیرا،جزیره جارویس در اقیانوس آرام جنوبی که به خاطر مرجان‌های دریایی‌اش شهرت دارد، جانسون آتول با ماهی‌های کمیابش، و همچنین روز آتول اکنون تحت حفاظت قرار گرفته‌اند، فقط بخشی از این مناطق تحت حفاظت‌اند.

گالری عکس: مناطق تحت حفاظت تازه در اقیانوس آرام

ایالت متحده آمریکا بر ۳۰ درصد از آب‌های جهان تسلط دارد و از این نظر در میان کشورهای جهان از بالا‌ترین دسترسی به آب‌های آزاد برخوردار است.

ظاهراً باراک اوباما از همکاری کنگره آمریکا با برنامه زیست‌محیطی‌اش نومید شده است. در ماه ژوئن سال جاری هم او بدون تصویب کنگره مصوبه‌ای را به اجرا گذاشت که به موجب آن نیروگاه‌های ذغالی در ایالت متحده آمریکا می‌بایست استانداردهای اروپایی در تولید گاز دی اکسید کربن را رعایت کنند.

۲۲ سپتامبر خبرگزاری مؤسسه مطالعات آمریکا گزارش داده بود که پنج نیروگاه ذغالی در ایندیانا جزو آلوده‌ترین نیروگاه‌های این کشور قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.