ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه هزار اروپایی برای داعش می‌جنگند

هماهنگ‌کننده «امور مبارزه با تروریسم» اتحادیه اروپا نسبت به حضور هر چه بیشتر شهروندان اروپایی در صفوف جنگجویان «دولت اسلامی» (داعش) هشدار داد.

هماهنگ‌کننده «امور مبارزه با تروریسم‹» اتحادیه اروپا زنگ خطر را به صدا در آورد. هر روز شهروندان بیشتری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سوریه و عراق به «دولت اسلامی» (داعش) می‌پیوندند.

در آغاز سال جاری میلادی گفته می‌شد که دو هزار جنگجو از اروپا به داعش پیوسته‌اند

ژیل دو کرشکُو، هماهنگ‌کننده «امور مبارزه با تروریسم» اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۶ سپتامبر / چهارم مهرماه به شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفت تعداد اروپایی‌هایی که در سوریه و عراق برای «دولت اسلامی» (داعش) جنگیده‌ یا می‌جنگند به سه هزار نفر افزایش یافته است.

در آغاز سال جاری میلادی گفته می‌شد که دو هزار جنگجو از اروپا به داعش پیوسته‌اند.

به‌گفته ژیل دو کرشکو، در میان این افراد کسانی نیز بوده‌اند که کشته شده یا به اروپا بازگشته‌اند.

حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه و عراق خطر حملات تروریستی تندروهای اسلامی به اهدافی در اروپا را افزایش داده است. علاوه بر این، رقابت گروه‌های تروریستی می‌تواند به جنایت‌های جدیدی منجر شود.

هماهنگ‌کننده «امور مبارزه با ضد تروریسم» اتحادیه اروپا گفت: «ظهور داعش می‌تواند موجب اقدامی از سوی القاعده شود تا به این طریق نشان دهد این گروه هنوز هم مهم‌ است.»

در ساعات نخستین روز جمعه مقامات امنیتی اسپانیا و مراکش ضربه تازه‌ای به وابستگان به شبه‌نظامیان اسلامگرا وارد کرده و ۹ تن از تروریست‌های اسلامی مشکوک را دستگیر کردند.

به‌گفته وزارت کشور اسپانیا، این عملیات در «ملیله»، منطقه خودمختار اسپانیایی در شمال آفریقا و ۱۵ کیلومتر دورتر در شهر ساحلی «نادور» در شمال شرقی مراکش انجام شد.

با توجه به یافته‌ها، افراد دستگیرشده با تشکیلات «دولت اسلامی» (داعش) در ارتباط بوده‌اند.

تلویزیون اسپانیا به‌نقل از مقامات محلی اعلام کرد که یکی از افراد دستگیرشده شهروند اسپانیایی است و هشت نفر دیگر مراکشی هستند. وظیفه این گروه اعزام نیروهای جوان به «جنگ مقدس» عنوان شده است.

در برخی از کشورهای اروپایی، از جمله آلمان، تمامی فعالیت‌ها در حمایت از داعش ممنوع اعلام شده است. آن‌ها داعش را سازمانی تروریستی خوانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    همچین نوشتید اروپایی که آدم فکر می کنه الان مدلهای مزونهای پاریس و رم در داعش ثبت نام کردن. مشتی خاور میانه ای سالها پیش از دست خودشان به اروپا فرار کرده اند و الان خوشی زیر دلشان زده برگشته اند الباقی ممالک دوست نداشتنی این منطقه را نابود کنند تا خیالشان راحت شود.