ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار ۱۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری به‌دلیل احتمال شرکت در یک تجمع اعتراضی

حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان استان چهارمحال و بختياری ایران به‌دلیل احتمال شرکت در تجمع اعتراضی علیه طرح‌های انتقال آب در این استان، به يکی از نهادهای امنيتی احضار شدند.

حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان استان چهارمحال و بختياری ایران به‌دلیل احتمال شرکت در تجمع اعتراضی علیه طرح‌های انتقال آب در این استان، به يکی از نهادهای امنيتی احضار شدند.

یکی از تجمع‌های اعتراضی مردم چهارمحال و بختياری با درخواست توقف عمليات اجرايی تونل‌های «بهشت‌آباد» «گلاب ۲»

به‌گزارش ايسکانيوز، در روزهای اخير فراخوان‌هايی در شبکه‌های اجتماعی برای شرکت مخالفان طرح‌های انتقال آب از استان چهارمحال و بختياری به ساير مناطق، منتشر شده بود. آن‌ها قرار بود در جريان برنامه عمومی پياده‌روی در شهرکرد به‌مناسبت «هفته دفاع مقدس» شعارهايی نیز در مخالفت‌ با پروژه‌های انتقال آب سر بدهند که با مخالفت نهادهای رسمی از انجام اين کار خودداری کردند.

این گزارش می‌افزاید چند تن از فعالان شناخته‌شده محيط زيستی استان چهار محال و بختياری نيز در ميان احضارشدگان بوده‌اند اما احضارها با دستگيری افراد همراه نبوده است.

مخالفان طرح‌های انتقال آب می‌گويند تونل «گلاب ۲» و «بهشت‌آباد» در استان چهارمحال و بختياری اثرات مخربی روی محيط زيست کشور خواهد داشت. کارشناسان محيط زيست نيز پيش از این مخالفت خود را با اين طرح‌ها اعلام کرده‌اند.

فروردین‌ماه سال جاری نیز هزاران نفر از مردم چهارمحال و بختياری با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار توقف عمليات اجرايی تونل‌های «بهشت‌آباد» در شهرستان اردل و «گلاب ۲» در زاينده‌رود اين استان شده بودند.

این مخالفت‌ها از پنج سال پیش تاکنون ادامه دارد اما مسئولان حکومتی اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

استان چهارمحال و بختیاری از نظر کشاورزی و توریستی، چند سالی است که با مشکلات جدی کمبود آب مواجه شده و تأمین نشدن آب به‌عنوان نیاز اساسی، جلوی توسعه کشاورزی را در این منطقه و شهرها و روستاهای اطراف گرفته است.

با وجود چنین مشکلاتی معترضان می‌گویند حفر تونل‌های «گلاب ۲» و «بهشت‌آباد» هم محیط زیست این استان را به نابودی می‌کشاند و هم خسارات جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.