ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان «سلوک سياسی و منش اجتماعی» نامزدهای انتخابات را بررسی می‌کند

سخنگوی شورای نگهبان می‌گويد از اين پس برای تأييد «صلاحيت» نامزدهای انتخابات‌های مختلف در ايران «سلوک سياسی و منش اجتماعی» آن‌ها نيز مورد بررسی قرار می‌گيرد.

نجات‌الله ابراهيميان، سخنگوی شورای نگهبان می‌گويد از اين پس برای تأييد «صلاحيت» نامزدهای انتخابات‌های مختلف در ايران «سلوک سياسی و منش اجتماعی» آن‌ها نيز مورد بررسی قرار می‌گيرد.

روزنامه اعتماد روز يکشنبه ششم مهر، به نقل از ابراهيميان نوشت: «سوابق افراد در رفتار، سلوک و منش آنان در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان گاهی موجب می‌شود که بتوانيم در مورد مساله التزام به شرع مقدس اسلام، قانون اساسی و ساير شرايط اظهارنظر کنيم بدون اينکه دادگاهی در اين موارد مجال مداخله داشته باشد مانند فتنه که نياز به دادگاه ندارد.»

بر پایه قوانین جمهوری اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی ایران علاوه بر نظردادن درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی، «صلاحیت» داوطلبان انتخابات‌ها در این کشور را نیز بررسی می‌کند.

روزنامه اعتماد می‌نويسد: «شورای نگهبان برای بررسی صلاحيت کانديداهای انتخابات شروطی چيده است که می‌توان گفت انجام آن به گواه حقوق‌دانان و صاحب‌نظران غيرممکن است و شايد حواشی بسيار بيشتری از انتخابات‌های گذشته برای آنان پديد بياورد.»

از جمله محسن رهامی، حقوق‌دان، در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان گفته :«در هيچ قانونی شرطی با عنوان سلوک سياسی و منش اجتماعی درباره صلاحيت کانديداها مطرح نشده است.»

اين گزارش می‌افزايد: «اعضای شورای نگهبان از دبير آن گرفته تا حقوق‌دانان و فقها تا به امروز نظرات زيادی در مورد انتخابات مجلس و خبرگان آتی داشته‌اند، نظراتی که در بيشتر آن‌ها بوی آن چنان خوشی از واکنش اعضای اين شورا به جريان سياسی مخالفی که به عرصه قدرت بازگشته است و احتمال حضورش در انتخابات مجلس بعدی نيز وجود دارد به مشام نمی‌رسد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    شورای نگهبان مسئول تمام و کمال حضور عناصر فاسد، وابسته و منحرف در تمام انتخاباتهای جمهوری اسلامی است. این شورا باید پاسخگوی خطاهای صورت گرفته در تایید صلاحیت بنی صدر، رفسنجانی، خاتمی، میر حسین موسوی، کروبی و صدها چهره ای است که بعداً بر حسب ادعای قوای مختلف همین نظام فاقد صلاحیت ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس ، خبرگان و شوراها بوده اند. چرا رهبر اینها را بازخواست نمی کند بدلیل این همه کژبینی و بی بصیرتی اعضای زنده ، نیمه جان و مرده این شورا باید نزد شیطان رجیم توبه کنند و سریع تر به راه او باز گردند.

  • روزبه

    آدم یاد کتاب مزرعه حیوانات میفته هر روز تو اون منشوری که همه حیوانات با هم نوشته بود دست می بردند. یکی نیست فرق انتخابات و انتصابات تو این نظام رو به مردم توضیح بده. آقا برید در این جمهوریتون یه دفعه گل بگیرید خیال همه رو راحت کنید به جاش ملاها جمع بشن یه خلیفه برا ملت تعین کنند.