ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن غیرنظامیان در حمله آمریکا به انبار گندم سوریه

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داده است که حمله به آسیاب‌ها و انبارهای گندم در اطراف شهر منبج در سوریه، باعث مرگ شماری از کارگرانی شده است که در آن کار می‌کردند.

حمله هواپیماهای آمریکایی به یک انبار گندم در شمال سوریه باعث کشته شدن شماری از غیر نظامیان شد.

حمله هوایی آمریکا به شهر منبج باعث تلفات کارگران غیرنظامی شده است

هواپیماهای آمریکایی این منطقه را به تصور آن‌که یکی از پایگاه‌های شبه نظامیان دولت اسلامی (داعش) است بمباران کرده‌اند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» روز دوشنبه ۲۹ سپتامبر گزارش داد که بمباران آسیاب‌ها و انبارهای گندم در اطراف شهر منبج، باعث مرگ شماری از کارگرانی شده که در آن کار می‌کردند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» یک گروه مستقل و غیردولتی است که در بریتانیا فعالیت دارد و در مورد وضعیت جنگی سوریه و نقض حقوق بشر در آن کشور گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رامی عبدالرحمن، سخنگوی این گروه حقوق بشری اعلام کرد حمله هوایی آمریکا به این منطقه هیچ تلفاتی به داعش وارد نکرده است، بلکه کارگرانی را از پای درآورده که برای تامین غذای مردم در آسیاب‌ها و سیلوهای گندم این منطقه کار می‌کردند.

با این‌حال هنوز تعداد غیرنظامیان کشته شده در این حمله هوایی اعلام نشده است.

کاخ سفید نیز تاکنون در مورد حمله به غیرنظامیان در شهر منبج اظهار نظر نکرده است.

آمریکا بمباران مواضع داعش در سوریه را از هفته گذشته آغاز کرده است. پیش از آن و از ماه گذشته میلادی هواپیماهای آمریکایی نیروهای داعش را تنها در عراق هدف حمله قرار می‌دادند.

شهر منبج نقطه‌ای استراتژیک است که بین شهر حلب در غرب و شهر کوبانی در شمال قرار گرفته است. گروه داعش مدت‌هاست شهر کرد نشین کوبانی را به محاصره درآورده و قصد اشغال آن را دارد.

پیش‌تر هواپیماهای آمریکایی در حملاتی دیگر اهدافی را در رقه، ادلب و دیرالزور در شرق سوریه بمباران کرده بودند.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز شب گذشته حملاتی به مناطق شرقی شهر حلب و همچنین شهر حماء انجام داده است. به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، در این حملات هوایی از بمب‌های بشکه‌ای استفاده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    توی جنگ خرما پخش نمی کنند. آدمهای بی گناه ! هم ممکن است کشته شوند. شرم برای کسانی است که از رژیم جنایتکار اسد حمایت میکنند نه برای آمریکا که در پی نابودی تروریستهای اسلامی است. دنیا در غیاب میلوسوویچ ها ، صدام حسین ها، قذافی ها ،بشار اسد ها ، داعشی ها و خامنه ای ها جای امن تری است.

  • فرامرز

    کشته شدن افراد غیر نظامی برای امریکا و بشار اسد اهمیت ندارد.شرم بر انها