ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضارب علی خليلی، طلبه بسیجی، به قصاص محکوم شد

«احسان»، جوان ۲۲ ساله‌ای که گفته می‌شود ضربات چاقوی وی موجب مرگ علی خلیلی، طلبه بسیجی شد، از سوی دادگاه کيفری استان تهران به قصاص نفس (قتل عمد) محکوم گردید.

«احسان»، جوان ۲۲ ساله‌ای که گفته می‌شود ضربات چاقویش موجب مرگ علی خلیلی، طلبه بسیجی شد، از سوی دادگاه کيفری استان تهران به قصاص نفس (قتل عمد) محکوم شد.

مراسم تشییع جنازه علی خلیلی، پنجم فروردین‌ماه ۱۳۹۳

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این حکم را شعبه ۱۱۳ دادگاه کيفری استان تهران روز دوشنبه هفتم مهرماه صادر کرده است.

رسانه‌های ایران می‌گویند علی خليلی در تيرماه سال ۱۳۹۰ هنگام بازگشت به منزل در حین «امر به معروف و نهی از منکر» توسط «افراد شرور» مورد ضرب و جرح قرار گرفت اما خانواده احسان، ضارب خلیلی می‌گوید، علی خلیلی به همراه چند بسیجی دیگر مانع از گوش دادن احسان و دوستان جوانش به موسیقی در ماشین شده بودند و آن‌ها را مورد تعقیب قرار داده و سپس درگیر می‌شوند که در این درگیری علی خلیلی با ضربات چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

پس از دستگيری ضارب و مطرح شدن شکايت، احسان دو سال در زندان می‌ماند و خانواده وی چندین بار به خانواده خلیلی مراجعه می‌کنند و در نهایت با پرداخت دیه، علی خليلی رضايت می‌دهد.

با این حال در چهارم فروردين‌ماه سال جاری، علی خليلی در بيمارستان جان می‌سپارد و يک ماه بعد رئيس سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌کند که ضربات وارده به خليلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است، از اين رو با شکايت اوليای دم، رسيدگی به پرونده وی دوباره در دستور کار قرار می‌گیرد.

نخستين جلسه دادگاه «احسان» ۱۲ خردادماه سال جاری در شعبه ۱۱۳ دادگاه کيفری استان تهران برگزار شد و در نهايت اين پرونده برای رفع نقص به دادسرا بازگردانده شد.

دومين جلسه دادگاه در آخرين روز از شهريورماه سال جاری برگزار شد که در این جلسه نماينده دادستان بر جرم قتل عمدی متهم و خانواده علی خليلی نيز بر اجرای حکم قصاص ضارب پافشاری کردند.

وکيل مدافع خانواده خليلی در جلسه دادگاه با اشاره به انتقاد وکيل تسخيری متهم نسبت به رضايت قبلی علی خلیلی و اوليايش گفت: «رضايت و گذشت علی خليلی در رابطه با جرح وارده بوده اما اعمال حق قصاص از حقوق حقه اوليای دم است.»

وکيل تسخيری متهم نیز با بیان این‌که موکلش هيچ آشنايی و دشمنی‌ای با علی خليلی نداشته، وارد کردن ضربه چاقو را غيرعمدی دانست و مقصر اصلی در مرگ خليلی را کوتاهی بيمارستان‌ها در پذيرش و درمان وی عنوان کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    بدا بحال مملکت با سلطه این قوم داعشی . 

  • سعید

    قوه قضاییه بعد از محکومیت های مکرر حقوق بشری ایران در دنیا تیغ را برداشته و با تعجیل در اجرای احکام فجیع در حال فرستادن سیگنال اقتدار به دنیاست در حالیکه برداشت جهانی از این کارها بیشتر وجود ضعف، بحران داخلی و اختلاف کانونهای قدرت داخلی است. پاسخ خشونت، خشونت است. جامعه هر چه بیشتر به سمت عصبیت و انفجار پیش می رود. از آخوند جماعت انتظار مدیریت عاقلانه هم نمی توان داشت.