ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبانی در آستانه سقوط

پیکارجویان داعش با شهر کوبانی فقط پنج الی ۱۰ کیلومتر فاصله دارند. اکنون انتظار می‌رود که پس از دو هفته محاصره، این شهر سقوط کند. تانک‌های ترکیه در مرز سوریه مستقر شدند.

پیکارجویان «گروه دولت اسلامی» با شهر کوبانی فقط پنج الی ۱۰ کیلومتر فاصله دارند. اکنون انتظار می‌رود که پس از دو هفته محاصره، این شهر سقوط کند.

تانک‌های ترکیه در مرز سوریه مستقر شدند.

کوبانی تنها دو کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد و نقشی استراتژیک در پیشروی جهادگرایان ایفا می‌کند. در صورت تصرف کوبانی، دو منطقه تحت تصرف داعش به یکدیگر متصل می‌شوند. دفاع از کوبانی در برابر شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» را حزب اتحاد دمکراتیک کردستان (ی‌پ‌گ) بر عهده دارند.

کوبانی، نام یکی از سه کانتون خودمختار کردستان سوریه است که کردهای سوریه در پی عقب‌نشینی نیروهای بشار اسد از کردستان سوریه بنیاد نهاده‌اند. این کانتون‌ها به مثابه واحدهای اداری سیستم خودمدیریتی در کردستان سوریه عمل می‌کنند.

صبح امروز پیکارجویان داعش، شهر کوبانی را هدف موشک و خمپاره قرار دادند. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که در این حملات دست‌کم سه نفر کشته شده‌اند.

برخی از خمپاره‌ها و موشک‌ها به خاک ترکیه اصابت کرده است. به همین جهت نیروهای زرهی ارتش ترکیه با ۳۰ تانک در تپه‌های مرزی اطراف کوبانی مستقر شده‌اند.

عرفان علا، وزیر کشور ترکیه، ساعتی پیش در استانبول درباره این تحولات گفته است: «ما بر مناطق مرزی کاملاً تسلط داریم و برای حفاظت از مرزها تدابیر امنیتی اندیشیده‌ایم.»

در طی دو هفته‌ای که شهر کوبانی در محاصره پیکارجویان داعش قرار دارد، بیش از ۱۵۰ هزار نفر آواره شده‌اند و به ترکیه پناه برده‌اند. برخی از این آوارگان برای دفاع از کوبانی به این شهر بازگشته‌اند.

دولت ترکیه قصد دارد گردان‌هایی از ارتش این کشور را به نبرد با پیکارجویان داعش در کوبانی اعزام کند. قرار است این لایحه پنجشنبه هفته جاری در مجلس ترکیه به رأی گذاشته شود.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه گفته است: «ما نمی‌توانیم بی‌طرف بمانیم. هر جا که به ما نیاز باشد، در آنجا حضور خواهیم داشت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آبپرور !

    ترکیه دروغ میگه .