ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعیین ضرب الاجل برای دولت هنگ‌کنگ از سوی معترضان

در هنگ‌کنگ ده‌ها هزار تن از معترضان در خیابان‌ها شب را به صبح رساندند. رهبران دانشجویان معترض تهدید کرده‌اند که چنانچه دولت به درخواست‌های آنان بی‌توجه بماند، دامنه اعتراضاتشان را گسترش دهند.

در هنگ‌کنگ، ده‌ها هزار تن از معترضان در خیابان‌ها شب را به صبح رساندند. دانشجویان معترض برای دولت هنگ‌کنگ ضرب الاجل تعیین کردند. آن‌ها اعلام کردند که چنانچه تا چهارشنبه یکم اکتبر دولت محلی هنگ‌کنگ به خواسته‌هایشان بی‌توجه بماند، دامنه تظاهرات را گسترش خواهند داد.

اجتماع و تحصن دانشجویان معترض در خیابان‌های هنگ‌کنگ

در ماه اوت سال جاری، حکومت چین اعلام کرد که نامزدهای انتخابات سال ۲۰۱۷ هنگ‌کنگ را به طور گزینشی، بر اساس وابستگی آنان به حزب کمونیست چین انتخاب می‌کند. دانشجویان به انتخابات گزینشی واکنش نشان داده‌اند و خواهان برکناری لیون چونگ یینگ، رییس شورای اجرایی هنگ‌کنگ شده‌اند. آن‌ها یک بار دیگر بر این دو خواسته پای‌فشاری کردند.

بامداد امروز، سه‌شنبه ۳۰ سپتامبر، در پنجمین روز اعتراضات، دانشجویان همچنان مرکز مالی و اداری هنگ‌کنگ را در تصرف خود دارند. آمد و رفت در این شهر کاملاً مختل شده. معترضان آذوقه تهیه کرده‌اند و قصد دارند تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتراضات خود به «مدت نامحدودی» ادامه دهند.

مدارس در وان چای، مناطق مرکزی و غربی هنگ‌کنگ دوشنبه تعطیل شده بود. اداره آموزش هنگ‌کنگ اعلام کرده که امروز هم همچنان مدارس تعطیل است. بسیاری از دانش‌آموزان به دانشجویان معترض پیوسته‌اند.

دانشجویان معترض در خیابان‌های هنگ‌کنگ

پس از درگیری‌هایی که بین گروهی از دانشجویان و پلیس در شامگاه گذشته اتفاق افتاد، بامداد امروز پلیس عقب نشست.

چهارشنبه یکم اکتبر مصادف است با سالگرد بنیانگذاری حزب کمونیست چین. دانشجویان احتمال می‌دهند که سه‌شنبه شب پلیس به خشونت روی بیاورد.

قرار بود که چهارشنبه، یکم اکتبر به مناسبت بنیانگذاری حزب کمونیست چین جشنی همراه با آتش‌بازی در خیابان‌های هنگ‌کنگ برگزار شود. دولت این جشن را لغو کرده است. در این میان دولت دستور داده که سایت اینستاگرام از دسترس خارج شود. شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، توئیتر، و فیسبوک نیز فیلتر شده‌اند.

دوشنبه، ۲۹ سپتامبر وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به دولت‌های خارجی هشدار داده بود که از دخالت در امور داخلی هنگ‌کنگ بپرهیزند.

دولت آمریکا از دولت محلی هنگ‌کنگ خواسته است با تظاهرکنندگان با مدارا رفتار کند و از رویکرد به خشونت بپرهیزد. جاش ارنست، سخنگوی دولت آمریکا گفته است آمریکا از مبارزات دانشجویان هنگ‌کنگی برای آزادی بیان حمایت می‌کند و از سانسور شبکه‌های اجتماعی در هنگ‌کنگ نگران است.

دولت بریتانیا هم خواهان به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض و مصونیت تظاهرکنندگان برای اعلام خواسته‌هایشان در چارچوب قانون شده است.

دولت محلی هنگ‌کنگ اعلام کرده که تاکنون در درگیری‌ با دانشجویان معترض در مجموع ۳۸ تن زخمی شده‌اند.

از روز جمعه، ۴ مهر/۲۶ سپتامبر که تظاهرات اعتراضی دانشجویان برای انتخابات آزاد در هنگ‌کنگ آغاز شده، در مجموع ۷۸ دانشجو بازداشت شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.