ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی جنایت‌های جنگی در شرق اوکراین در دادگاهی در مسکو

روسیه گروهی از سیاستمداران و نظامیان دست‌راستی اوکراینی را به نسل‌کشی متهم کرده و قصد دارد در دادگاهی با استناد به قوانین بین‌المللی به اتهام آنان رسیدگی کند.

روسیه گروهی از سیاستمداران و نظامیان دست‌راستی اوکراینی را به نسل‌کشی متهم کرده و قصد دارد در دادگاهی با استناد به قوانین بین‌المللی به اتهام آنان رسیدگی کند.

ولادیمیر مارکین، سخنگوی دادستان مسکو درباره این پرونده گفته است: «پس از عملیات "ضد ترور" که از سوی دولت اوکراین در آوریل سال جاری برگزار شد، برخی از سیاستمداران و نظامیان اوکراین دستور قتل عام شهروندان روس‌تبار دونتسک و لوهانسک را صادر کرده بودند. در این پرونده به اتهامات این گروه از سیاستمداران و نظامیان اوکراینی رسیدگی می‌شود.»

سربازان اوکراینی در لوهانسک

به گفته سخنگوی دادستانی مسکو، از آغاز درگیری‌‌ها بین ارتش اوکراین و جدایی‌خواهان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، دست‌کم ۲۵۰۰ نفر به قتل رسیده‌اند، ۵۰۰ خانه ویران شده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر به روسیه پناه برده‌اند.»

روسیه قصد دارد در دادگاهی این جنایت‌ها را پیگیری کنند و مسببان آن‌ها را شناسایی و مجازات کند.

ولادیمیر مارکین، سخنگوی دادستانی مسکو گفته است چنانچه مسببان این حوادث شناسایی و اتهامات آنان ثابت شوند، به قوانین بین‌المللی نیز برای مجازات آن‌ها استناد خواهد شد.»

در بیانیه‌ای که دادستانی مسکو درباره پرونده جنایات جنگی در شرق اوکراین منتشر کرده آمده است: «گروهی از سیاستمداران دست‌راستی و نظامیان اوکراینی همراه با برخی از اعضا و طرفداران گروه‌های دست‌راستی در اوکراین در صدد بودند روس‌تباران شرق اوکراین را با نسل کشی از میان بردارند و این منطقه را از نظر قومی پاکسازی و همسان کنند.»

بر اساس آماری که سازمان ملل متحد منتشر کرده، در درگیری‌های شرق اوکراین تاکنون ۳۵۰۰ نفر کشته شده‌اند. از اول سپتامبر بین جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و دولت اوکراین آتش‌بس برقرار شده، اما هرچندگاه یک‌بار به بهانه‌ای این آتش‌بس شکسته می‌شود.

روز گذشته، هنگامی که گروهی از تظاهرکنندگان ناسیونالیست و دست‌راستی در شهر خارکوف تلاش کردند مجسمه هشت متری لنین در میدان این شهر را به آتش بکشند، کار باز هم به درگیری کشید و ۱۸ تن زخمی شدند. هم‌زمان در شهر دونتسک هم بین جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین تبادل آتش شد و در این درگیری هفت سرباز کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.