ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت نفر در دو حمله انتحاری طالبان در کابل کشته شدند

یک روز پس از امضای پیمان امنیتی دوجانبه بین افغانستان و ایالات متحده، دو سوءقصد انتحاری کابل را به لرزه در آوردند. اتوبوس‌های حامل سربازان محلی هدف حملات بودند.

یک روز پس از امضای پیمان امنیتی دوجانبه بین افغانستان و ایالات متحده، دو سوءقصد انتحاری کابل را به لرزه در آوردند. اتوبوس‌های حامل سربازان محلی هدف حملات صبح چهارشنبه اول اکتبر بودند.

کابل در بامداد چهارشنبه اول اکتبر صحنه دو حمله انتحاری بود. پلیس کابل می‌گوید خودروهای حامل سربازان اردوی ملی افغانستان به طور جداگانه در غرب و شمال شرقی این شهر هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در سوءقصد اول، هفت سرباز کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند. حمله دوم به جراحت چند افسر منجر شده است. رئیس پیگیری‌های اداره آگاهی کابل می‌گوید مهاجمان هر دو حمله، پیاده بوده‌اند.

این حملات تنها یک روز پس از امضای توافق‌نامه امنیتی با آمریکا و دو روز پس از مراسم تحلیف اشرف ‌غنی احمد‌زی انجام شدند. طبق این توافق‌نامه، نیروهای آمریکایی پس از پایان سال ۲۰۱۴ نیز در افغانستان خواهند ماند. به عقیده ناظران‌، طالبان با این حملات، قصد اعلام وجود در کابل به رغم تدابیر امنیتی شدید را داشته‌اند.

آسوشیتدپرس از قول ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نوشته است: «این پیام روشنی به حکومت دست‌نشانده‌ای است که پیمان بردگی امضا کرده است.» ذبیح‌الله مجاهد افزوده که طالبان بر شدت حملات خود خواهد افزود.

حامد کرزی در دوران ریاست جمهوری خود از امضای توافق‌نامه امنیتی با آمریکا خودداری کرد و قبول آن را به تامین صلح و ثبات در افغانستان و انتقال زندانیان افغان از گوانتانامو مشروط ساخت. این توافقنامه سربازان آمریکایی را در صورت تخطی از قوانین افغانستان از مجازات و پیگیری مصون می‌داند و از نگاه مخالفان، نوعی کاپیتولاسیون محسوب می‌شود.

در صورت امضا نشدن این توافقنامه، سربازان امریکایی در دسامبر ۲۰۱۴ باید از افغانستان خارج می‌شدند و اداره امور را به نیروهای داخلی این کشور واگذار می‌کردند. با امضای این توافقنامه، حدود ۹۸۰۰ سرباز امریکایی بعد از پایان ماموریت کنونی نیروهای ائتلاف به رهبری ناتو، در افغانستان باقی می‌مانند. حضور اعضای دیگر ناتو در افغانستان نیز با مجموع ۱۲ هزار سرباز ادامه می‌یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.