ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار نقدی: انگلیسی‌ها آدم بشو نیستند

در حالی که سخنگوی دولت ایران می‌کوشد بحث مناسبات با بریتانیا را به مجرای مصالح ملی هدایت کند، دو مرجع تقلید و دو سردار با ادبیاتی کم‌سابقه به اظهارات دیوید کامرون واکنش نشان داده‌اند.

در حالی که سخنگوی دولت ایران می‌کوشد بحث مناسبات با بریتانیا را به مجرای مصالح ملی هدایت کند، دو مرجع تقلید و دو سردار به اظهارات دیوید کامرون با ادبیاتی کم‌سابقه‌ واکنش نشان داده‌اند.

سرلشکر فیروزآبادی و سردار سرتیپ نقدی، در حاشیه مراسم ختم همسر حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع نخست‌وزیر بریتانیا در سازمان ملل نسبت به ایران را توهین‌آمیز خوانده و به  او  پاسخ داده‌اند.

کامرون در سخنان خود گفت: «ما با ایران اختلاف نظرات شدیدی داریم. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، تمامی این مسائل باید تغییر کند.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جواب این که نظرش در مورد سخنان مقامات انگلیسی چیست، گفته است: «انگلیس کی آدم بوده که الان بخواهد آدم باشد.»

حسن فیروزآبادی، هدف اصلی آمریکا از تشکیل نیروهای ائتلاف در منطقه را تصرف منابع نفتی منطقه به‌خصوص عراق به بهای مفت دانست و افزود که انگلیسی‌ها با زیرکی آمریکا را در این راه هدایت می‌کنند. فیروزآبادی نخست‌وزیر اسرائیل را هم «سگ هار آمریکایی‌ها» نامید.

رئیس سازمان بسیج به «تواضع باورنکردنی» حسن روحانی در قبال دیوید کامرون پرداخت و گفت: «تواضع ایشان نشان داد که انگلیسی‌ها آدم بشو نیستند.‌» محمدرضا نقدی این را نیز گفت که «دیدار رییس جمهور کشوری مقتدر و ارزشمند با چنین شخص خبیثی که جنایت کرده و حکومتش استعمارگر بوده، کار درستی نبود.»

در قم هم دو تن از مراجع تقلید، از بریتانیا و نخست‌وزیر آن با توصیفات مشابهی یاد کردند. آیت‌الله مکارم شیرازی با اذعان بر ادب و هوش انگلیسی‌ها گفت: «اظهارات کامرون ثابت کرد که نخست‌‌وزیر انگلیس مستثنی است؛ نه ادب دارد و نه هوش درستی.»

مکارم شیرازی حرف‌های دیویدن کامرون را موهن و گستاخانه خواند و اضافه کرد: «ما کارنامه سیاهی از آنها در تاریح کشورمان سراغ داریم. به جای این که از سیاهی کم کنند، لجن بر آن می‌ریزند. از یک سو ملاقات می‌کنند و برای حل مشکلات جهان راه‌حل ارائه می‌دهند اما از سویی دیگر فحاشی می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با متصف کردن کامرون به «یاوه‌گویی»، سخنان «سخیف و دور از ادب و عرف دیپلماتیک» نخست‌وزیر بریتانیا علیه جمهوری اسلامی را محکوم کرد. او گفت: «نام انگلیس با مکاری و حیله‌گری عجین شده است.»

پیش از این و روز سه‌شنبه ۸ مهر‌، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در بیانیه‌ای عنوان کرده بود که ارتقای مناسبات ایران و بریتانیا بدون عذرخواهی دیوید کامرون از ملت ایران به مصلحت نیست.

نمایندگان مجلس ایران درجلسه علنی روز ششم مهر هم، شعار «مرگ بر انگلیس» سر داده و در بیانیه‌ای با ۲۲۴ امضاء سخنان نخست‌وزیر بریتانیا را «سخیف» خوانده بودند.

توصیفات مقامات مذهبی، نمایندگان مجلس و چهره‌های نظامی از سخنان دیوید کامرون در حالی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز چهارشنبه ۹ مهر، در پیوند با نحوه مناسبات ایران و بریتانیا تاکید کرد که روابط دو کشور بر اساس یک مصاحبه یا سخنرانی از سوی طرفین شکل نمی‌گیرد، بلکه ملاحظات و منافع ملی و بلند مدت مد نظر است.

نوبخت تاکید کرد که می‌توان جواب هر سخنرانی را با سخنرانی داد اما آنجا که قرار است روابط تنظیم شود در چارچوب قانون و مصالح ملی عمل خواهیم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • موسی

    جناب نقدی اینایی که فرمودین ادمدنیستن پس جرا این قدر موفق هستن جهار هزار تومان میدی یه پوند میگیری این یعنی این که ادمن و عقل دارن.حلا شما ادم هستید برای مردم جیکار کردی کدوم راحتی و اسایشو برای مردمت فراهم کردی.کسی به دیگران تهمت انسان نبودن میزنه که خودش !!!

  • مومن

    در اثبات آدم بودن و مفید بودن انگلیسی ها همین قدر باید گفت که آنها : تلفن را اختراع کردند. ( Alexander Graham Bell) لوکوموتیو بخاری را اختراع کردند. ( Richard Trevithick ) تلویزیون را اختراع کردند. (John Logie Baird ) کامپیوتر برنامه ریز را اختراع کردند. (Charles Babbage) اینترنت جهانی را اختراع کردند. tim berner، قانون جاذبه را کشف کردند. (Isaac Newton) موتور جت را اختراع کردند. ( Frank Whittle, 1937) لامپ برق را اختراع کردند. ( Joseph Swan ) بازیهای زیبائی مانند فوتبال، راگبی، تنیس و ... را بوجود آوردند و صد ها اختراع و نو آوری دیگر. در مقابل آدمهای بی خاصیت و مفت خوری مثل شما چه تاجی به سر بشریت و مردم ایران زده اند؟ صد ها مدرک و سند برای اثبات دد منشی ، قساوت، سوء استفاده از پست و مقام و موقعیت خود و سرکوب مردم ایران در دست است که حاکی از آن است که شما جماعت نظامی تا زمانی که علیه منافع مملکت و مردم قدم برمیدارید و چشم به روی تمام حقایق بسته وتنها غلام حلقه بگوش و بی چون و چرای رهبرید و مجیز گوی آخوندی از خدا بی خبر ید و از "محنت دیگران بی غمید، نشاید که نامت نهند آدمی"

  • فرامرز

    ان کسی که ادم بشو نیست قاتل حرامزاده دزدی مانند نقدی و باندش هستند

  • رضا

    سردار نقدی یا سردار الثمانی لطف کنند برگردند به همانجا که از اول آمدند یعنی موطن خودشان عراق و شهر سامرا و ایرانیان را به حال خودشان رها کنند.

  • Behrouz

    تقصیر کامرون بی پرنسیپ است که به این *** نادان پر وبال میدهد۰ بی بی سی با بیشرمی تمام تبدل به ارگان تبلیغاتی برای آخوندها شده است۰ هر فردی، با وجود نادانی ، اگرضعف و زبونی انگلیس، کامرون و بی بی سی را ببیند چنین یاوه میگوید. ایران سفارت انگلیس را که در حقیقت خاک انگلیس است اشغال کرده و کامرون بی پرنسیپ با آخوند بی مقدار دست میدهد. از کامرون نوشتم ولی بلیر برای انگلیس بدتر از کامرون بود.

  • بهنام

    بسیجیها هم آدم بشو نیستند . چهره هایی اجنبی که از آنها شرارت و رذالت میبارد و انسان با دیدن آنها مجبور است کفاره بدهد ، به دستور رهبر پوشالی پستهای کلیدی را اشغال کرده و در همه امور دخالت بیجا میکنند . در این که تخم و ترکه ملایان انگلیسیت شکی نیست و این سخنان شعارهای تو خالی بیش نیست و صرفآ مصرف داخلی دارد . تمام دیکتاتورها به قدرتهای بزرگ شرق و غرب وابسته اند و از توبره آنان تغذیه میکنند . خامنه ای هم از این قاعده مستثنی نیست .