ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوئد در راه به‌رسميت‌شناختن دولت فلسطين

نخست‌وزير جديد دولت چپ‌گرای سوئد گفته نزاع بين اسرائيل و فلسطين تنها با راه‌حل دو دولت مستقل پايان خواهد يافت که بر اساس قوانين بين‌المللی بر سر آن مذاکره شده‌است.

دولت جديد چپ‌گرای سوئد، دولت فلسطين را به رسميت خواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، نخست‌وزير جديد دولت چپ‌گرای ميانه سوئد با اعلام اين خبر روز جمعه سوم اکتبر گفت: «نزاع بين اسرائيل و فلسطين تنها با راه‌حل دو دولت مستقل پايان خواهد يافت که بر اساس قوانين بين‌المللی بر سر آن مذاکره شده‌است.»

او که سخنرانی آغاز به کار خود را در پارلمان سوئد ايراد می‌کرد، ادامه داد: «راه‌حل مبتنی بر دو دولت نيازمند به‌رسميت‌شناختن دوجانبه و اراده برای همزيستی مسالمت‌آميز است. به‌همين خاطر سوئد نيز دولت فلسطين را به رسميت خواهد شناخت.»

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲، حاکميت دولتی فلسطين را به‌صورت عملی (دو فکتو) و نه حقوقی (دو ژور) به رسميت شناخت. اما اتحاديه اروپا و ۲۸ عضو آن هنوز به‌صورت رسمی حاضر به انجام اين عمل نشده‌اند.

برخی ديگر از اعضای اتحاديه اروپا همچون مجارستان، لهستان و اسلوواکی پيش از پيوستن به اتحاديه اروپا فلسطين را به رسميت شناخته‌اند. سوئد نخستين دولت اروپايی عضو اتحاديه اروپا خواهد بود که فلسطين را به رسميت می‌شناسد.

حرکت سوئد کمک زيادی به طرف فلسطينی در جذب حاميان قدرتمند بين‌المللی در جريان صلح خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری «الجزيره»، جن پساکی سخنگوی وزارت‌ خارجه آمريکا نيز در پاسخ به اين حرکت سوئد به خبرنگاران گفته‌است که به‌رسميت شناختن يک دولت فلسطينی از سوی آمريکا «کار ناپخته‌ای» خواهد بود.

وی افزوده‌است: «ما قطعاً از دولت‌بودن فلسطين حمايت می‌کنيم. اما اين دولت تنها بايد نتيجه مذاکرات بين طرفين باشد.»

تشکيلات خودگردان فلسطين از اين حرکت دولت سوئد به شدت حمايت و آن را «عملی متهورانه» خوانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    حزب سوسیالیست از کمونیستهای قدیمی هستند که مانند کمونیست های ایران دین و مرام جدید خود اسلام را یافته اند. با افزایش مسلمانان، چپی ها برای جلب رأی مسلمانها نه تنها حاضر به رسمیت شناختن «فلسطینیها» بلکه حماس و طالبان و داعش هم هستند. یک روز شهردار سوسیالیست ـ مارکسیست مالموـــــ سومین شهر سوئد ــــــ تقصیر بدنام شدن مسلمانان شهر را به گردن یهودیان شهر می اندازد در حالیکه یهودیان بسبب تهدیدها و آزار از جانب مسلمانان ازشهر فرار کرده اند. روزی دیگر عضو مسلمان شورای شهر، موساد راعامل تشکیل داعش معرفی میکند و روزی دیگر عضو ارشد مسلمان افراطی مصری خواهان بمباران اسرائیل از طرف نیروی هوائی سوئد میشود و این در حالی است که سوئد قدرت دفاع از قسمت یک شهر خود را در مقابل شورش و حمله و آتش زدن ساختمان ها و اتومبیل ها توسط مسلمانان را ندارد. و این اظهارات برای افراد ذکر شده هزینه ای نداشته است. ایرانیان عزیز که برای «آزادی» به سوئد آمده اند یکدل عاشق استالین، مائو، کاسترو و«فلسطین» هستند.