ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبانی برای حمله دوباره داعش آماده می‌شود

از شش‌کيلومتری کوبانی، صدای خمپاره‌های داعش به گوش می‌رسد. گزارش‌ها اما حاکی است که چهار حمله داعش برای تسخیر شهر کوبانی از سمت شرق به ناکام مانده است.

درحالی که شهر «کوبانی» هنوز در محاصره گروه «دولت اسلامی» قرار دارد، مبارزان کرد «يگان‌های مدافع خلق» (ی پ گ) در انتظار حمله سنگين ديگری از سوی داعش برای تصرف شهر هستند.

نبردهای روز شنبه، چهارم اکتبر، «شدت کمتری» نسبت به نبردهای روزهای پيش از آن داشته

خبرگزاری «رويترز» ضمن اعلام خبر بالا در گزارش خويش، اشاره کرده‌است که حملات هوايی نيروهای ائتلاف در روزهای پيشين باعث شده که نبردهای روز شنبه، چهارم اکتبر، «شدت کمتری» نسبت به نبردهای روزهای پيش از آن داشته باشد.

در همين حال، خبرنگار شبکه خبری «الجزيره» که در سوروچ، شش‌کيلومتری کوبانی، مستقر است، از شنيده‌شدن صدای خمپاره‌های داعش در روز يکشنبه، پنجم اکتبر خبر داده‌است. روز جمعه، سوم اکتبر نيز نبرد بسيار شديدی بين مبارزان کرد «گردان‌های مدافع خلق» با پيکارجويان داعش درگرفت و حدود ۸۰ خمپاره از سوی داعش بر مواضع مبارزان کرد فرود آمد.

خبرنگار ديگری از الجزيره گزارش داده‌است که جمعه‌شب، سوم اکتبر، داعش چهار بار تلاش کرده‌است تا شهر کوبانی را از سمت شرقی آن تسخير کند. بر اساس گزارش او، حملات هوايی ائتلاف تحت رهبری آمريکا به جلوگيری از پيشروی داعش کمک‌ کرده‌است.

مرکز فرماندهی ارتش ايالات متحده نيز روز شنبه چهارم اکتبر، گفت که چهار موضع داعش را در اطراف کوبانی بمباران کرده‌است.

واکنش‌ها در ترکيه

در حاليکه ارتش ترکيه در سرتاسر اين شهر کردنشين در مرز با سوريه، پراکنده شده و ايست‌های بازرسی تمام راه‌های منتهی به روستاهای مرزی را کنترل می‌کنند، اما افراد محلی فعاليت ارتش را در نسبت با اتفاق‌های «کوبانی» در سوريه صرفاً نمايشی می‌دانند.

نبردهای روز شنبه، چهارم اکتبر، «شدت کمتری» نسبت به نبردهای روزهای پیش از آن داشته

به گزارش خبرگزاری «الجزيره»، در حالی افراد محلی ارتش ترکيه را در برابر داعش صرفاً تماشاچی می‌دانند که تنها در روستای « مورسيتپينار»، هم‌مرز با محل نبرد بر سر کوبانی، ۵۰ تانک ارتش ترکيه مستقر شده‌اند و پليس به ذخيره اسلحه و مهمات دست زده‌است.

در دو روز اخير، سوم و چهارم اکتبر، دست‌کم ۶۰ مبارز مجروح کرد به سوروچ  آورده شده‌اند و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

کوبانی شهری در «روژآوا» (کردستان سوريه) است که مدت‌ها در محاصره داعش بوده‌است، اما در دو هفته‌ی اخير به‌شدت تحت حمله‌های سنگين اين گروه قرار گرفته. «گردان‌های مدافع خلق» نزديک به «پ ک ک» که دفاع از شهر را برعهده دارند، هنوز در برابر حمله سنگين داعش با تانک، تجهيزات سنگين و خمپاره‌باران مقاومت کرده‌اند. آن‌ها در جديدترين بيانيه خود روز جمعه سوم اکتبر برای نشان‌دادن «مقاومت بی‌پايان» در برابر داعش «سوگند» ياد کردند.

«گردان‌های مدافع خلق» نزديک به «پ ک ک» دفاع از شهر را برعهده دارند

با اين حال، پنجشنبه دوم اکتبر هزاران کرد در شهر دياربکر به خيابان‌ها ريخته‌بودند تا دولت ترکيه را به نشان‌دادن واکنش جدی‌تر عليه داعش ترغيب کنند.

بالاخره در حاليکه گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) به سوی مقبره «سليمان‌شاه»، پدربزرگ بنيان‌گذار امپراتوری عثمانی در سوريه پيشروی می‌کرد، دولت و مجلس اين کشور بر سر مجازبودن دخالت نظامی ترکيه ورای مرزهای خود عليه داعش در عراق و سوريه به توافق رسيدند.

قانونی‌شدن دخالت نظامی از طرف پارلمان ترکيه با واکنش انتقادآميز شديد دولت سوريه و ايران مواجه شده‌است. نوری المالکی، نخست‌وزير سابق عراق هم از ترکيه خواسته در تصميم خود راجع به عراق تجديدنظر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.