ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف گوری دسته‌جمعی در جنوب مکزیک

یک هفته پس از گم شدن اسرار آمیز ۴۳ دانشجو در جنوب مکزیک، گوری جمعی در منطقه پیدا شد. تحقیقات در مورد ارتباط این گور و سرنوشت دانشجویان ادامه دارد.

یک هفته پس از گم شدن اسرار آمیز ۴۳ دانشجو در جنوب مکزیک، گوری جمعی در منطقه پیدا شد. تحقیقات در مورد ارتباط این گور و سرنوشت دانشجویان ادامه دارد.

پلیس مکزیک در حال تفحص منطقه. یافتن گورهای جمعی در این کشور امری نامعمول نیست

در حوالی شهر ایگوالا در جنوب مکزیک گوری جمعی پیدا شده است. یک هفته قبل نیز در همین منطقه ۴۳ دانشجو ناپدید شدند. رسانه‌های مکزیکی از یافتن سه گور جمعی خبر داده و نوشته‌اند که قربانیان به شکل وحشیانه‌ای کشته شده‌اند.

دانشجویان نایدید شده کسانی هستند که هفته گذشته با اتوبوس رهسپار تظاهراتی در اعتراض به وضعیت معلمان در روستاها شده بودند اما پلیس شهر ایگوالا به روی تظاهرکنندگان آتش گشود.

در این تظاهرات شش نفر کشته شدند: سه دانشجو و سه رهگذر. پس از درگیری، ۴۳ تن از دانشجویان ناپدید شدند.

قتل سه دانشجو و ناپدید شدن ۴۳ نفر دیگر موجی از اعتراض در مرکز ایالت گوئه‌‌ررو به راه انداخت. هزاران دانشجوی دیگر به شهر «چیل‌پانسیکو» ریخته و خواستار روشن شدن سرنوشت گم‌شدگان شدند.

پدر یکی از دانشجویان ناپدید شده

پس از بالا گرفتن انتقادها و بحث در باره خشونت پلیس، ۲۲ نفر از ماموران انتظامی از کار بر کنار و بازداشت شدند. شهردار شهر ایگوالا هم پس از انفصال خدمت، بازداشت شد.

سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیقی مستقل در باره ناپدید شدن ۴۳ دانشجو شده است. فعالان حقوق بشر نیز در اطلاعیه‌های خود از خشونت سیستماتیک پلیس مکزیک علیه کنشگران مدنی گزارش داده‌اند.

گوئه‌ررو، یکی از خطرناک‌ترین ایالات مکزیک محسوب می‌شود. نرخ سالانه قتل در این ایالات ۶۲ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است. ساحل توریستی آکاپولکو نیز در این ایالت قرار دارد.

ایگوالا شهری در ایالت فقیر گوئه‌ره‌رو است؛ جایی که قاچاقچیان مواد مخدر تحرک زیادی دارند. این ناحیه مرکز داد و ستد مواد مخدر و کانون فعالیت قاچاقچیان است.

پیدا شدن گورهای جمعی در مکزیک امری معمول است. از سال ۲۰۰۷ تا کنون و در رقابت‌های باندهای رقیب در قاچاق مواد مخدر، حدود ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در مکزیک همواره از ارتباط میان نیروهای امنیتی این کشور و تبهکاران یاد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.