ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار نسبت به شیوع بیماری‌های عروق در ایران

معاون وزارت بهداشت می‌گوید ۱۶۵ هزار مورد از ۳۵۱ هزار مرگ در سال ۲۰۱۰ ناشی از سکته قلبی و مغزی بوده و مدیریت کنترل بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر تغییر کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می‌گوید نزدیک ۴۷ درصد از ۳۵۱ هزار مورد مرگ در سال ۲۰۱۰ ناشی از سکته قلبی و مغزی بوده و مدیریت کنترل بیماری‌ها در کشور، از واگیر به غیرواگیر تغییر کرده است.

در افتتاحیه سومین گنگره پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در ایران، نسبت به تهدید ابتلا و شیوع بیماری‌های قلبی عروقی در سال‌های آینده هشدار داده شد.

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران، شنبه ۱۲ مهر اعلام کرد که پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق با توجه به بافت جمعیتی کشور امری ضروری است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت که لازم است پژوهش‌هایی در باره نوع مصرف مواد غذایی در ایران انجام گیرد. او  مصرف بالای نان و برنج در شیوع دیابت در ایران را موثر دانست.

ملک‌زاده عنوان کرد که «امید به زندگی نزد مردان و زنان به دلیل بالارفتن سواد عمومی، افزایش سرانه ملی، کاهش مرگ و میر کودکان و کنترل بیماری‌های عفونی، بالا رفته» اما الگوی مصرف مواد غذایی موجب شده که مدیریت کنترل بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر تغییر کند.

معاون وزارت بهداشت با هشدار نسبت به اپیدمی چاقی در ایران گفت: «زنان ایرانی از زنان آمریکایی چاق‌تر هستند.»

در دومین کنگره مشترک قلب و عروق در بهمن ۱۳۹۲ در تهران نیز گفته شده بود که ۸۰ درصد بیماران قلبی عروقی جان خود را بر اثر سکته از دست می‌دهند. سخنرانان این کنگره تاکید کرده بودند که آگاهی عمومی نسبت به این بیماری‌ها و شیوه پیشگیری از آنها بسیار نازل است.

یک هفته پیش‌تر، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همایش روز جهانی قلب گفته بود که در دنیا ۳۱ درصد مرگ‌ومیرها به سبب بیماری‌های قلبی و عروقی است اما در ایران این آمار به ۴۶ درصد می‌رسد.

نوذر نخعی، هفتم مهر به خبرگزاری تسنیم گفته بود که نتیجه بررسی روی شش هزار و ۵۰۰ نفر نشان داد که میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران، نزد مردان دو برابر و نزد زنان شش برابر کشورهای غربی است. او این آمار را «فاجعه» خواند.

مصرف روز افزون فست‌فود، غذاهای چرب و شیرین، ذائقه پرنمک، دیابت، آلودگی هوا، عدم تحرک، سیگار و استرس از دلایل اصلی ابتلا به بیماری‌های عروق در ایران بر شمرده می‌شوند.

بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد بیش از ۵۰درصد مرگ و میرها در منطقه خاورمیانه ناشی از بیماری‌های عروق کرونر است و حدود ۷۰ درصد هزینه‌های بهداشتی و درمان کشورهای این منطقه از جمله ایران، صرف بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

بر اساس آمار ثبت شده در پزشکی قانونی، نخستین عامل مرگ میر ایرانیان بیماری‌های قلبی و عروقی، دومین عامل، تصادفات و سوانح و سومین عامل سرطان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.