ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمپین فرهنگی «هوشیاری» علیه داعش در عربستان

عربستان امسال در حج به تبلیغ گسترده علیه گروه «دولت اسلامی» پرداخته. مقامات ریاض نگران بازگشت هزاران شهروند سعودی‌اند که اکنون به داعش پیوسته‌اند.

امسال عربستان سعودی در حج به تبلیغ گسترده علیه گروه «دولت اسلامی» پرداخته‌است. این تبلیغات بخشی از کمپین فرهنگی گسترده «هوشیاری» علیه داعش در عربستان هستند.

عربستان سعودی گروه داعش را در ماه سپتامبر به فهرست سازمان‌های تروریستی افزود

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، تبلیغات عربستان به زائران و حجاج هشدار می‌دهد که گروه داعش گروهی «شرور» هستند و تنها به‌دنبال جذب فرزندان آنها برای جنگیدن در عراق و سوریه.

درحالی که روز شنبه میلیون‌ها زائر مسلمان از اماکن مقدس در دومین روز از حج واجب سالیانه دیدار می‌کردند، رهبران جهان به محکوم‌کردن چهارمین ویدئوی سربریدن داعش مشغول بودند.

عربستان سعودی نیز گروه داعش را در ماه سپتامبر به فهرست سازمان‌های تروریستی افزود و با افزایش قدرت این گروه پس از تصرف بخش‌های عظیمی از عراق در ماه ژوئن، به محکومیت هرچه بیشتر آن پرداخت.

با این حال، ایدئولوژی گروه داعش در حال جذب گروه‌های افراطی سنی دیگر در نقاط مختلف جهان است. برای مثال، گروهی از الجزایر که مسئول کشتن گروگانی فرانسوی در ماه گذشته هستند، به داعش پیوستند. طالبان پاکستان نیز با ابوبکر بغدادی، خلیفه داعش، بیعت کرده‌است.

نگرانی عربستان از بازگشت هزاران سعودی عضو داعش

اگرچه داعش همچون القاعده اشتراکاتی با مکتب وهابی، مذهب مسلط حاکمیت عربستان سعودی دارد، اما حکومت عربستان را مشروع نمی‌شمارد و سوگند یاد کرده که سلطنت آل سعود را سرنگون خواهد کرد.

ریاض همچنین نگران بازگشت هزاران سعودی است که برای نبرد در کنار گروه دولت اسلامی روانه سوریه شده‌اند.

مفتی بزرگ عربستان سعودی، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، روز جمعه سوم اکتبر خطاب به انبوه حجاج در مکه گفته بود: «دین شما را هدف گرفته‌اند. امنیت، ایدئولوژی، استقامت، و خرد شما را هدف گرفته‌اند.»

شیخ عبدالله ابن علی، یک مدرس مذهبی و از مسئولان کمپین «هوشیاری» عربستان سعودی، به رویترز گفته‌است که وزارت امور اسلامی این کشور به روحانیون گفته‌است که در خطبه‌ها و روضه‌های خویش دولت اسلامی را به‌عنوان «سازمانی تروریستی» تقبیح کنند.

مسئولان سعودی امیدوارند که این کمپین برای جلوگیری از نفوذ داعش در میان مردم این کشور موثر باشد، زیرا به باور آنها مردم عربستان سعودی پیروی شیوخ خود هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.