ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شبه‌نظامیان الشباب از بندر باراوه عقب رانده شدند

سربازان ارتش سومالی به کمک نیروهای اتحادیه آفریقا توانسته‌اند بندر استراتژیک باراوه در جنوب غربی موگادیشو را از کنترل اسلامگرایان الشباب خارج سازند.

سربازان ارتش سومالی به کمک نیروهای اتحادیه آفریقا توانسته‌اند بندر استراتژیک باراوه در جنوب غربی موگادیشو را از کنترل اسلامگرایان الشباب خارج سازند.

ارتش سومالی می‌گوید شورشیان الشباب پیش از رسیدن سربازان دولتی به بندر براوه آنجا را ترک کرده‌اند.

براوه آخرین سنگری بود که الشباب در جنوب غربی سومالی داشت و نقشی بسیار مهم در تامین مالی این گروه ایفا می‌کرد. این شهر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی موگادیشو پایتخت سومالی قرار دارد و درست یک ماه پس از کشته شدن رهبر الشباب از دست شبه‌نظامیان خارج شد.

رهبر ۳۷ ساله الشباب روز اول سپتامبر ۲۰۱۴ و در پی حمله پهپادهای آمریکایی به قتل رسید. پنتاگون برای یافتن احمد غودانی ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

الشباب از مدت‌ها قبل مناطق مرکزی و جنوبی سومالی را تحت اختیار دارد. نیروهای ارتش سومالی تا کنون و با کمک سربازان اتحادیه آفریقا توانسته‌اند موگادیشو و شهرهای شمالی این کشور را از دسترس الشباب دور نگاه دارند. با این همه شبه‌نظامیان الشباب هر چند وقت یک بار به شهرها یورش میاورند. اتحادیه آفریقا ۲۲ هزار سرباز در ماموریت سومالی دارد.

الشباب از متحدان القاعده است و مسئولیت حملات مرگباری چون یورش به مرکز خرید «وست پوینت» در نایروبی را بر دوش دارد. این حمله در سپتامبر ۲۰۱۳ در پایتخت کنیا به مرگ ۶۷ نفر منجر شد.

الشباب در مناطق تحت کنترل خود در مرکز و جنوب سومالی، بارها به اجرای احکام شرعی از جمله سنگسار، اعدام در ملاءعام و شلاق زدن افراد کرده است. در آخرین مورد، الشباب اقدام به سنگسار زنی ۳۲ ساله کرد. اتهام این زن که مادر سه فرزند بود، زنا عنوان شد.

دولت سومالی برای یافتن رهبر جدید الشباب دو میلیون دلار پاداش تعیین کرده است. این مبلغ به کسی داده می‌شود که اطلاعات لازم برای دستگیری «احمد عمر الیاس عبیده» را ارائه کرده باشد. عبیده در اول سپتامبر و پس از کشته شدن غودانی جانشین او شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.