ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: رودخانه‌های کشور به کانال فاضلاب تبديل شده‌اند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در مورد آلودگی رودخانه‌های ايران و تبدیل شدن آن‌ها به فاضلاب هشدار داد و آن را يک فاجعه زيست‌محيطی دانست.

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران در مورد آلودگی رودخانه‌های اين کشور هشدار داد و گفت: «سال‌هاست که در برخی نقاط کشور فاضلاب شهری و روستايی وارد رودخانه‌ها می‌شود که يک فاجعه زيست‌محيطی است و برخی رودخانه‌ها را به کانال فاضلاب تبديل کرده است.»

معصومه ابتکار: برخی رودخانه‌ها به کانال فاضلاب تبديل شده‌اند و این یک فاجعه زیست‌محیطی است

به گزارش روز دوشنبه ۱۴ مهر روزنامه شهروند، ابتکار گفته است: «با تعامل مناسبی که بين سازمان حفاظت محيط ‌زيست و وزارت نيرو وجود دارد، بحث جلوگيری از ورود فاضلاب شهری و روستايی به رودخانه‌های کشور را مجدانه پيگيری می‌کنيم.»

در سال‌های اخير حاشيه رودخانه‌ها به مکان تخليه زباله‌های شهری و روستايی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی و مکانی برای تخليه فاضلاب‌های بيمارستانی تبديل شده‌اند که به گفته ابتکار، «بحث جمع‌آوری مناسب فاضلاب بيمارستانی و پساب صنعتی و کشاورزی نيز با سازمان‌های مربوطه در حال پيگيری است.»

زرجوب و گوهررود گيلان نمونه رودخانه‌هايی هستند که شيرابه ٦٠٠ تن زباله به آن‌ها سرازير می‌شود.

محمدرضا برجی، مديرکل حفاظت محيط‌ زيست گيلان با اعلام نگرانی از وضعيتی که بر اين دو رودخانه حاکم است، می‌گويد: «با وجود آلودگی‌های زيادی که به اين رودخانه‌ها وارد می‌شود قرار گرفتن اين رودخانه‌ها در فهرست آلوده‌ترين رودخانه‌های جهان عجيب نيست.»

او گفت: «رشت نسبت به وسعت کمش، جمعيت بالايی دارد و تمام فاضلاب‌های خانگی مردم اين شهرستان به رودخانه گوهررود و زرجوب می‌ريزد بدون اين‌که هيچ پيش‌تصفيه‌ای برای اين فاضلاب‌ها وجود داشته باشد.»

محمدعلی فائق، فعال محيط ‌زيست گيلان نیز می‌گويد: «ميزان آلودگی رودخانه‌های کشور از نظر زيست محيطی به‌حدی رسيده است که اکنون به جای آب، گندآبی سياه در آن‌ها جريان دارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    دروغ چرا ؟ تا قبر آ آ...... میوه و سبزیجات مردم با فاضلاب آبیاری میشود وکمبود آب آشامیدنی دارد به یک بحران تبدیل میشود , پارازیت سرطان زا و الودگی هوا و افزودن روغن صنعتی به شیر و واردات گوشت میش در حال موت هندی و گندم الوده و داروی غیر استاندارد چینی و.......دیگر فجایع چیزی از مردم و مملکت باقی نگذاشته بعد ادعا دارند میخواهند با انرژی هسته ای برق تولید کند ?!! اینو به مرغ نیم پخته توی قابلمه بگی میخنده!!

  • مرید

    روزی کولین پاول گفته بود ایران به یک فاضلاب سیاسی تبدیل شده.

  • Behrouz

    اگر از دیوار سفارتهای روسیه، چین، کره شمالی، کوبا ونزوئلا بالا بروید من تضمین میدهم که زمزم از رودخانه های ایران جاری خواهد شد و زنان این کشورها چادر و چاقچور را باشادی و داوطلبانه انتخاب کرده ومردان کراوات را کنار گذاشته و با ریش وپشم خوش قیافه تر خواهند شد. و بجای شعار راه قدس از کربلا میگذرد شعار راه قدس از مسکو، بیجینگ «پکن»، پیونگ کیانگ، هاوانا و کاراکاس میگذرد را سر خواهند داد. امتحانش مجانی است و ضرری ندارد.

  • حمید

    به زیر چادر و چاقچور رفتن و نام کوچک خود را به «معصومه» تغییر دادن و نقش «معصومه» و یا «مظلومه» را بازی کردن نه اعمال و کردار گذشته  و نه حال و نه آینده احدی را پاک و مطهر میسازد و نه محیط زیست او را اثرپذیر است. و نه این اینجور «ابتکار» زدنها به همراه گروگان گیری  گرفتنها لیاقت و شایستگی از برای احدی در اخذ مقام ریاست و وزارت ایجاد میکند. و به همین جهات خانم معصومه ابتکار مشکل گشای هیچ مشکل محیط زیستی نمیتواند باشد غیر از مرتب از درد گفتن بدون دادن  پیشنهاد عملی از جهت درمان آن.

  • mansour

    حد اقل سه دهه است که ایرانیان طرفدار محیط زیست این حرفهایی که شما امروزاز انان  کپی کرده اید و ژست روشنفکری هم گرفته اید را گفته اند،ولی مقامات کشور قدرت فهم  این هشدار ها را نداشته و ندارند. آخوند چه می فهمد که دریا ،جنگل و رود خانه چه محسنی دارند و چه منبع بزرگ غذایی، املاحی و گردشگری هستند! خانم محترم!منابع و سرمایه های مادی،معنوی و انسانی ایران،فقط در یک نظام مردمسالار  رشد و شکوفامی شود و ایرانیان هم فقط با داشتن حکام دمکرات و منتخب خود مردم قادر  به بهره وری از این منابع و سرمایه های کشور خواهند بود.لذا برقرار باد مردم سالاری

  • Majid

    تبریک به خانم ابتکار از اینکه آرزوی ۳۵ سال پیش ایشان در زمان پرش ارتفاع از دیوار سفارت و گروگانگیری کارمندان بر آورده شد و به مقام معظم حفاظت از فاضلابهای محیط زیست کشور نایل گشتند. حقا که بعد از خانم شیرین عبادی  که در فاضلاب قوه قضایی کشور تصدی مقامی معظم را داشتند نوبت ایشان است که جایزه "گند آبی سیاه" نوبل  را دریافت کنند!     

  • esi

    شما بهتر است .از دیوار سفارت خانه ها بالا بروید و ایران وایرانی را  در جهان بدنام کنید ولکه ننگی برای خود در تاریخ ایرن به یادگار بگذارد