ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود هیأت آژانس انرژی اتمی به تهران

پس از انفجار در اطراف سایت پارچین، هیأتی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران می‌شود. بازرسی از کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ یکی از هدف‌های سفر به تهران است.

شب گذشته در شرق تهران در اطراف سایت نظامی «پارچین» انفجار مهیبی رخ داد. در این انفجار دو نفر کشته شدند. شامگاه دوشنبه، ۱۴ مهر/۶ اکتبر، یک روز پس از این واقعه، هیأتی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران می‌شود. یوکیو آمانو، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها خواهان دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات «پارچین» شده است.

هیأتی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست ترو واریورانتا، وارد تهران می‌شود

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، خبر داده که هیأتی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست ترو واریورانتا وارد تهران می‌شوند. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، هدف هیأت اعزامی از سفر به تهران این است که درباره مسائل حل‌نشده بین ایران و آژانس انرژی اتمی گفت‌و‌گو کنند.

هیأت اعزامی از فردا، سه‌شنبه ۱۵ مهر/ ۷ اکتبر مذاکرات خود را با مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران آغاز خواهند کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گزارش داده است که ایران و آژانس در سومین گام همکاری‌های فنی برای حل پنج موضوع به تفاهم رسیده‌اند که از این میان ظاهراً دو موضوع باقی مانده. قرار است که هیأت اعزامی به ریاست ترو واریورانتا درباره این دو موضوع با مسئولان سازمان انرژی اتمی گفت‌و‌گو کند.

ظاهراً در سفر هیأت اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، مسئولان ایرانی موظف‌اند بر اساس توافق‌نامه ژنو که در آذر ماه ۹۲ به امضای ایران و کشورهای ۱+۵رسیده است، دسترسی این هیأت به کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ و کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره‌سازی را فراهم کنند.

انفجار در شرق تهران

بازدید «رهبر» از تأسیسات پارچین در شرق تهران

سفر هیأت اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران تصادفاً همز‌مان شده است با انفجاری که شب گذشته در شرق تهران، در اطراف سایت پارچین اتفاق افتاد. سحام‌نیوز گزارش داد که در این انفجار دو نفر جان باختند و مردم که وحشت‌زده شده بودند به خیابان‌ها آمدند.

سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرده که یک کارگاه تولید مواد «ناریه» در شرق تهران دچار حریق شده است. اما سایت سحام‌نیوز گزارش داده که ظاهراً انفجار در سایت «پارچین» اتفاق افتاده.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسناد و تصاویری در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران در سایت «پارچین» فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌دهد. ایران اما هرگونه فعالیت هسته‌ای در این مرکز را انکار می‌کند و می‌گوید «پارچین» فقط یک مرکز نظامی است و به این دلیل که در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام نمی‌شود، لازم نیست که دسترسی هیأت اعزامی به این تأسیسات را فراهم کند.

۲۲ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰/ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۱ انفجاری مشابه در پادگان نظامی «بیدگنه» رخ داد. در این انفجار حسن تهرانی‌ مقدم، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به همراه تعدادی دیگر از پاسداران کشته شدند.

هشدار ایران به آژانس

رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات طبقه‌بندی شده را در اختیار برخی رسانه‌های غربی قرار داده است.

او ادعا کرده که در آژانس جاسوسانی وجود دارند و به مسئولان این نهاد بین‌المللی و به ویژه یوکیا آمانو مدیر کل آن هشدار داده است: «لازم است آژانس به تعهدش برای حفظ اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران عمل کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا (کارمند سازمان صنایع) از: پارچین

    چاشنی های رادیو کتیو ساخت صنایع شهید باکری سپاه که در نزدیکی کارخانجات ماست(البته زیر زمین) دچار حادثه شده ! عقل سلیم باور نمیکند کارخانجات باروت سازی انفجار مهیب بدهد که تا شریف آباد شیشه های مناطق مسکونی مردم را درهم بشکند. انفجار مهیب دیشب ساعت 23 در محل کارخانجات باروت یک پایه صنایع شیمیایی پارچین وابسته به سازمان صنایع دفاع ایران رخ داد. متاسفانه در این حادثه دونفر از همکاران عزیز و زحمت کش اینجانب به نام شهید اصغر فریدی متاهل و پدر سه فرزند ساکن شهر پیشوا و نیز شهید مهدی رحیمی متاهل ساکن ورامین در دم جان باختند و تعداد 12 نفر همکاران دیگر به شدت زخمی شدند که حال سه نفرشان وخیم است و در بیمارستان شهیدچمران تهران بستری اند. علت حادثه به نظر می آید آتش سوزی در کارخانه صیقل باروت شماره 2 باشد که پس از سرایت به قسمت کنت و گرانول گسترش یافته و به انفجار ختم شده است. اما در حقیقت باروت قدرت ایجاد چنین انفجار مهیبی را ندارد.

  • یک منبع مطلع از: درون سپاه پاسداران

    این دفعه سوم بود که اسراییل به جمهوری اسلامی ضربه زد اسراییل دو بارتابحال به ایران حمله کرده یکی انفجار تاسیسات موشکی در ملارد کرج و یکبارهم اصفهان و هر دو بار رژیم ایران علتش را جابجایی و اسباب کشی موشکها اعلام کرده !! پس میبینید که رژیم ایران مانند سوریه جرات اعلان جنگ به اسراییل رانداشته و ندارد و حمله و نابودی تاسیسات اتمی خود را مسکوت خواهد گذاشت همانطور که قبلا هم در موارد بالا مسکوت گذاشته !!

  • faryad

    حتما چاشنی بمب ازمایشی شان زیاد بوده!  همین روزها الودگی رادیو اکتیو نیز به الودگیها اضافه میشود!

  • فرامرز

    با این انسداد خبری معلوم نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده است.اخوند ها یه روده راست تو شکمشون ندارند