ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ۳۴۵ هزار «شیشه‌ای» دارد

به گفته بابک دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۳۴۵ هزار نفر در سطح کشور، ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند.

به گفته بابک دین‌پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۳۴۵ هزار نفر در سطح کشور، ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل، در سال ۲۰۱۲، ۲۰۰ هزار نفر جان خود را در اثر مصرف مواد مخدر از دست داده‌اند و فاصله مصرف تا مرگ تنها سه ساعت بوده است

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، بابک دین‌پرست روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت که شمار معتادان به مصرف شیشه، شامل ۲۶ درصد از کل جمعیت معتادان به مواد مخدر کشور است.

میزان مصرف ماده مخدر شیشه در کشور، ۱۲۶ تن و میزان کشف قاچاق این ماده مخدر صنعتی توسط نیروی انتظامی، پنج تا هشت تن است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، تریاک، شیشه و هروئین را عمده مواد افیونی مصرفی در کشور و کسب لذت کاذب، کنجکاوی و تفریح را از مهم‌ترین علل گرایش به سمت مصرف مواد مخدر می‌داند.

بر اساس این گزارش، ۹۰.۷ درصد از معتادان مرد و بقیه زن، ۲۱ درصد دارای مدرک لیسانس، ۵۳ درصد شاغل و ۶۳ درصد از معتادان نیز متاهل هستند.

دین‌پرست دسترسی معتادان به خدمات درمانی در کشور را ۱۷ درصد ذکر کرده است. میانگین کشوری زیرپوشش بودن معتادان در کشور ۵۸ درصد گزارش شده است. در حالی‌که این رقم در همدان حدود ۷۵ درصد است که باید صحت این آمار بررسی شود.

میزان مصرف ماده مخدر شیشه در کشور ۱۲۶ تن و میزان کشف قاچاق این ماده مخدر صنعتی توسط نیروی انتظامی، پنج تا هشت تن است.

براساس آخرین طرح شیوع‌شناسی صورت گرفته در سال ۹۰، ۲۶ درصد معتادان شیشه، ۵۵ درصد تریاک و مابقی هروئین و حشیش و غیره مصرف می‌کنند.

دین پرست روز نهم مهرماه از گسترش روانگردان جدید در دنیا خبر داده بود که «با پایه گیاهی با نام‌های آقای خوشحال و صخره و … تولید می‌شوند و منشاء مواد تولید شده آن‌ها در کنترل نیست و به عنوان تهدید جدی در دنیا مطرح است».

بر اساس آمار سازمان ملل، در سال ۲۰۱۲، ۲۰۰ هزار نفر جان خود را در اثر مصرف مواد مخدر از دست داده‌اند و فاصله مصرف تا مرگ تنها سه ساعت بوده است.

این در حالی است که شمار مواد مخدر صنعتی از ۲۵۴ مورد در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۴۰۰ مورد در سال جاری رسیده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی مردمی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال گذشته، اولین محور نگرانی مردم حوزه مواد مخدر و اعتیاد بوده است.  

این مرکز، «کراک»، «شیشه»، «هروئین» و «تریاک» را از مهم‌ترین مواد اعتیادآور در ایران اعلام کرده، اما الگوی مصرف‌کنندگان هر روز در حال تغییر است و علاقه به مصرف مواد روان‌گردان و صنعتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.