ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ابولا» در مادرید؛ خطر شیوع در اروپا

یک پرستار اسپانیایی به ابولا مبتلا شده. او با ۳۰ نفر در تماس بوده است. اتحادیه اروپا از شیوع ابولا در جنوب اروپا و در دیگر کشورهای این قاره بیمناک است.

اوت ۲۰۱۴ یک کشیش اسپانیایی در اثر ابتلا به ویروس «ابولا» در بیمارستانی در مادرید درگذشت. این کشیش ۷۵ ساله که میگل پاخارس نام داشت در لیبریا به «ابولا» مبتلا شده و در بیمارستانی در مادرید تحت درمان قرار گرفته بود. او نخستین مورد ابتلا به ویروس «ابولا» در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود.

اکنون یک خانم پرستار اسپانیایی که از میگل پارخاس پرستاری می‌کرده نیز به ابولا مبتلا شده و این واهمه وجود دارد که این ویروس ابتدا در مادرید و سپس از جنوب اروپا در سایر کشورهای این قاره شیوع پیدا کند.

۳۰ نفر از پرسنل درمان در بیمارستانی در حومه مادرید در قرنطینه قرار گرفته‌اند

فرناندو سیمون، مدیر خدمات اورژانس در وزارت بهداشت اسپانیا، سه‌شنبه، ۷ اکتبر درباره احتمال شیوع ابولا در مادرید به رادیو «کادنا سر» گفته است: «ما نمی‌توانیم خودمان را فریب بدهیم. واقعیت این است که یک فرد مبتلا به ابولا در مادرید با افراد دیگری در تماس بوده. وظیفه ما این است که این اشخاص را شناسایی و قرنطینه کنیم.»

به این منظور وزارت بهداشت اسپانیا فهرستی از اشخاصی که با پرستار مادریدی در تماس بوده‌اند، تهیه کرده است. بیشتر اشخاصی که در این فهرست قرار دارند از همکاران این پرستار مادریدی‌اند و در‌‌ همان بیمارستانی کار می‌کنند که کشیش میگل پاخارس تحت درمان قرار داشت. همسر این پرستار نیز در قرنطینه قرار گرفته است.

محل قرنطینه موارد مشکوک به ابولا در مادرید

پس از آنکه مشخص شد میگل پاخارس به «ابولا» مبتلا شده، هزاران اسپانیایی در کمپینی خواهان درمان او در اسپانیا شده بودند. دولت اسپانیا این کشیش را به بیمارستانی در مادرید انتقال داد، اما درمان‌ها مؤثر واقع نشد و پاخارس درگذشت. پرستار او که اکنون به ویروس «ابولا» مبتلا شده، شامگاه گذشته در قرنطینه بیمارستانی در حومه مادرید بستری شده است. او ۳۰ سپتامبر نخستین نشانه‌های «ابولا» را بروز داد، اما چندین روز بعد به بیمارستان مراجعه کرد. وزارت بهداشت اسپانیا تخمین می‌زند که او در این مدت دست‌کم با ۳۰ نفر در ارتباط بوده است. این اشخاص زیر نظر قرار دارند.

دوره کمون ویروس «ابولا» ۲ الی ۲۰ روز و نخستین نشانه‌های ابتلا به آن، تب، اسهال و استفراغ است.

اتحادیه اروپا، امروز، سه‌شنبه ۷ اکتبر از وزارت بهداشت اسپانیا تقاضا کرده راهکارهای بهداشتی در درمان و پرستاری از مبتلایان به «ابولا» را بررسی کند.

روز گذشته هم مسئولان کمیسیون بهداشت و درمان اتحادیه اروپا با آنا ماتو، وزیر بهداشت اسپانیا تماس گرفته و از او خواسته بودند منبع آلودگی به ویروس «ابولا» را مشخص کند.

آنا ماتو صبح امروز، سه‌شنبه ۷ اکتبر در یک نشست مطبوعاتی شرکت کرد و در این زمینه گفت: «ما در حال تحقیق هستیم تا ببینیم منبع آلودگی از کجا بوده است. ما بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا تمام قواعد رعایت شده است. مردم باید اطمینان داشته باشند که تمام امکانات لازم را در اختیار پزشکان، پرستاران و تمام پرسنل امور درمانی برای مقابله با این وضعیت گذاشته‌ایم.»

اتحادیه اروپا امیدوار است که تا چهارشنبه، ۸ اکتبر نتیجه تحقیقات وزارت بهداشت اسپانیا مشخص شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.