ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شدیدترین حملات هوایی ائتلاف نظامی به مواضع «دولت اسلامی»

ائتلاف جهانی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ حمله هوایی علیه «دولت اسلامی» در کوبانی انجام داد. کردها یک تپه استراتژیک را فتح کردند و جان کری گفت ائتلاف می‌تواند از امکانات نظامی ترکیه استفاده کند.

ائتلاف جهانی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ حمله هوایی علیه «دولت اسلامی» در کوبانی انجام داد. کردها یک تپه استراتژیک را فتح کردند و جان کری گفت ائتلاف می‌تواند از امکانات نظامی ترکیه استفاده کند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ حمله هوایی از سوی جنگنده‌های آمریکا و عربستان سعودی در کوبانی انجام شد. کردها گفته‌اند تپه استراتژیک مشرف به شهر کوبانی را بازپس گرفته‌‌اند. جان کری نیز گفته است جنگنده‌های آمریکا می‌توانند از پایگاه‌های نظامی ترکیه استفاده کنند.

آمریکا با کمک عربستان سعودی شدیدترین حملات هوایی خود علیه «دولت اسلامی» (داعش) انجام داد. به‌گفته مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در فلوریدا، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ اکتبر / ۲۱ و ۲۲ مهر ) جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش ۲۱ بار مواضع «دولت اسلامی» را در کوبانی و مرز سوریه و ترکیه مورد حمله قرار دادند. در جریان این حملات چندین محل تجمع، ساختمان و وسایل نقلیه نیروهای داعش متلاشی شدند.

مرکز فرماندهی نظامی آمریکا می‌گوید شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند این حملات هوایی پیشروی نیروهای «دولت اسلامی» را کند کرده‌اند. با این حال وضعیت امنیتی همچنان در این منطقه وجود دارد.

به‌گفته ادریس ناسان، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق در کوبانی (YPG)، پیکارجویان کرد نیز در کنار این حملات هوایی موفق شدند تپه‌ای را در هفت کیلومتری غرب کوبانی تصرف کنند. این تپه «مَشته نور» نام دارد و به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، پرچم گروه «دولت اسلامی» از فراز تپه به زیر کشیده شده و اکنون پرچم نیروهای کرد بر فراز این تپه استراتژیک به چشم می‌خورد.

ادریس ناسان پیشتر گفته‌ بود که عملیات اخیر نیروهای ائتلافی، نقش بزرگی در متوقف کردن داعش ایفا کرده‌ است.

پرچم مدافعان کرد کوبانی بار دیگر بر فراز تپه «مَشته نور» در حومه کوبانی قابل مشاهده است

یک روزنامه‌نگار محلی کرد نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با رویترز گفت: «امروز برای نخستین بار حملات هوایی در سرتاسر روز ادامه داشت. بعدازظهر گروه دولت اسلامی به گلوله‌باران شهر شدت بخشید. این واقعیت که آن‌ها به جای نبرد رودررو به گلوله‌باران روی آوردند، حاکی از آن است که اندکی به عقب رانده شده‌اند.»

از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا وعده حملات بیشتر به مواضع «دولت اسلامی» در شهر کوبانی را به کردها داده است.

اوباما که در جریان گردهمایی نمایندگان نظامی چندین کشور سخن می‌گفت تأکید کرد که ایالات متحده «عمیقا نگران» وضعیت این شهر مرزی کردنشین است.

نیروی هوایی آمریکا حملات خود به مواضع «دولت اسلامی» در نزدیکی کوبانی را وسیع‌تر کرده است.
باراک اوباما همچنین از استان انبار عراق به‌عنوان یکی دیگر از اهداف نظامی نام برد و گفت: «حملات هوایی در این دو منطقه ادامه خواهند یافت.»

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن بیان این‌که ائتلاف نظامی تاکنون «موفقیت‌های مهمی» علیه داعش کسب کرده - از جمله بازپس‌گیری سد موصل - بار دیگر استفاده از نیروی زمینی در این نبردها را رد کرد.

ارتش آمریکا می‌تواند از طریق ترکیه حمله کند

رهبران نظامی ۲۲ کشور به دعوت مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک آمریکا از آغاز هفته در پایگاه هوایی اندروز در نزدیکی واشنگتن گرد آمده‌اند تا درباره چگونگی پیشبرد نبردها علیه «دولت اسلامی» تبادل نظر کنند.

نشست رهبران نظامی ۲۲ کشور در پایگاه هوایی اندروز آمریکا

بسیاری از کشورها رهبران نظامی خود را به این نشست که نخستین گردهمایی پس از شکل‌گیری «ائتلاف ضد داعش» در ماه سپتامبر است، فرستاده‌اند.
یکی از نتایج مهم این نشست این بود که ائتلاف جهانی اکنون می‌تواند از امکانات نظامی موجود در ترکیه استفاده کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای روسی خود، سرگئی لاوروف در پاریس گفت، آنکارا «به‌طور قطع اجازه استفاده از امکانات خاصی» را داده است.
پیش از این، واشنگتن گفته بود ترکیه به نیروهای ائتلاف اجازه داده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله به مواضع داعش استفاده کنند اما بعد ترکیه اعلام کرد که چنین توافقی صورت نگرفته است.
جان کری جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نکرد اما گفت ترکیه «نقش بسیار مهمی را در این روند ایفا می‌کند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.