ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: موسوی و کروبی هر جای دیگر بودند در جا اعدام می‌شدند

احمد جنتی گفت مجازات میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعدام است و نظام جمهوری اسلامی «بر سرشان منت گذاشته» که زندانی شده‌اند.

احمد جنتی گفت مجازات میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعدام است و نظام جمهوری اسلامی «بر سرشان منت گذاشته» که زندانی شده‌اند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در برنامه شناسنامه شبکه سه تلویزیون دولتی ایران

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در برنامه شناسنامه شبکه سه تلویزیون دولتی ایران درباره زندان خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اعتراضات سال ۸۸، موسوم به جنبش سبز، گفت: «بر سر اين عوامل منت گذاشته شده است؛ اگر بنا به محاکمه اين ها بود هيچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آن‌ها صادر نمی‌کرد.»

وی افزود: «در هيچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می‌ايستند اين‌گونه رفتار نمی‌شود؛ بنابر اين منت سرشان گذاشتند و به هر دليل که هر اسمی رويش بگذارند از جمله به دليل لطف و مهربانی اسلامی تخفيف قائل شدند. و الا هر جای ديگر اين‌ها را در جا اعدام می‌کردند.»

وی با اشاره به تجربه خود در رویدادهای سال‌های نخست انقلاب گفت: «زمانی که ما در دادگاه انقلاب فعاليت می‌کرديم، بعضی را شک می‌کرديم که بايد اعدام کنيم يا نه. امام می‌فرمودند در خصوص کسی که جرم او مسلم است نبايد معطلش کرد.»

وی افزود: «زمانی که موسولينی را به دادگاه آوردند قاضی پرسيد اسمت چيست. جواب که داد دستور اعدام او را صادر کردند، چرا که جرم وی مسلم بود؛ تنها نياز به شناسايی بود که فرد را اشتباهی نياورده باشند. نظر امام اين‌گونه بود. اين‌گونه بايد همان موقع اعدام می‌شدند اما نشدند.»

میرحسین موسوی، همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی از بهمن‌ماه ۱۳۸۹ در زندان خانگی به‌سر می‌برند. مدافعان حقوق بشر در جهان و مقامات چندین کشور بارها خواهان آزادی آن‌ها شده‌اند اما حکومت ایران همچنان آن‌ها را بدون محاکمه در زندان خانگی نگه داشته است.

احمد جنتی در بخش دیگری از سخنان خود در برابر این پرسش که چرا موسوی و کروبی، کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸، از طرف شورای نگهبان تأیید شده بودند، گفت: « اين افراد به اتفاق آرا تأیيد نشدند و اختلاف رأی وجود داشت.»

وی افزود: «مبنای رأی اکثريت اين بود که از اين افراد سابقه‌ای آن‌چنانی نداشتيم. مسائلی که بعد پيش آمد قبلا سابقه اين‌چنينی نبود که دليل بر رد صلاحيت باشد.»

دبیر شورای نگهبان گفت: «ما ناراحت شديم که چرا اين‌ها را تأييد کرديم. اما نمی‌توانستيم تأييد هم نکنيم. اگر تأیيد نمی‌کرديم خود اين‌ها و ديگران اعتراض می‌کردند که به چه دليلی اين‌ها را تأييد نکرديد در حالی که شرايط موجود در قانون اساسی را دارا بودند؛ به اعتراض آن‌ها نمی‌توانستيم جواب روشنی بدهيم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    وی همچنین به اعدامهای بدون محاکمه اعتراف کرد و گفت: «ما نمی‌دانستیم بعضی جاها مانده بودم از امام سؤال کردم ما چه کسانی را می‌تونیم اعدام کنیم؟ ایشون یک مثالی برای من زد، و یک مطلبی بمن فرمودند، فرمودند اینجوری کار بکنید و خیلی وقتها زیر نظر ایشان کار می‌کردیم. همان موقع که ما در دادگاه انقلاب و اینها کار می‌کردیم بعضیها شک می‌کردند که اینو اعدام کنیم یا نکنیم امام می‌فرمودند آن‌که جرمش مسلمه نباید معطلش کرد. موسولینی را وقتی قاضی اوردش پای دار تو دادگاه گفتش اسمت چیه؟ گفت فلان موسولینی. گفت ببرید اعدامش کنید ازش سؤال دوم را نکرد برای این‌که معلوم بود دیگه جرمش مسلمه... نظر امام اینجور بود همانوقت باید اعدام می‌شدند».!!

  • مومن

    تمام گرفتاری این مملکت بخاطر همان امام قلابی بیسواد است که پایمالی حقوق ابتدائی مردم ، اختناق و فساد و بالاخره آدم کشی را در این کشور رواج داد و نهادینه نمود. کشورهای مترقی دنیا با حیواناتشان رفتار ی بمراتب بهتر و دلسوزانه تر دارند تا رفتاری که که این رژیم سفاک طالبانی با مردم ایران میکند.

  • آرش

    درود بر جنتی و سایر آخوندها و آیت اله ها و داعش و بوکو حرام و طالبان و .... که ماهیت واقعی اسلام را نشان میدهند . تا بعد از این دیگر هیچ *** حتی پر رو ترین اخوند ها هم نتواند ، گندکاری این عرب های *** را پاک کند .

  • Majid

    "امام می‌فرمودند در خصوص کسی که جرم او مسلم است نباید معطلش کرد" و بر همین اساس امام و پیروان خط او در درگاه خالق خود و در روز جزا معطل نخواهند ماند. و چه روز پر شکوهی است آنروز که آنچه را امام و امثالهم در دل پنهان داشته بودند آشکار شده و به حساب یک یکشان بدون هیچ معطلی  رسیدگی خواهد شد. بدون ذره ای از شک و تردید.  مگر نمی‏داند كه چون آنچه در گورهاست بيرون ريخته گردد و آنچه در سينه‏ هاست فاش شود؟ (آیه های ۹ و ۱۰ از سوره ۱۰۰ در قرآن)

  • مرید

    من به شدت با آقای جنتی موافقم. مجازات بسیاری از بازیگران سیاسی بعد از انقلاب ( از جمله این محصورین مظلوم نما ) به دلیل بر باد دادن منافع ملی یا شرکت در جنایت و فساد در همان محدوده ای است که او گفته. هر روز که شاهد مجازات یکی از اینها هم باشیم غنیمت است. اینکه بگوییم اول دیگران بعد اینها اتلاف وقت است. کاش از همین ها شروع کنند.

  • بهنام

    حکم همه این ملاها و جنایتکاران اسلامی اعدام است و امید است در آینده ای نزدیک از رهبر پوشالی ، خامنه ای گرفته تا بقیه اعوان و انصار جنایتکار و مفسدشان در داد گاه های صالحه محاکمه و تیر باران شوند .

  • احمد

    ای مفت خور حرومزاده امیدوارم زنده بمونی تا وقتی به دادگاه برده می شی بتونی تایید کنی که همون احمد جنتی هستی .. اون روزی که حکم اعدامت صادر می شه قیافه منحوست دیدنیه