ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ممنوعيت استفاده از کلمات آغوش و بوسه در ترانه‌های عاشقانه در ايران»

صابر قدمی، ترانه‌سرا می‌گويد که ترانه‌های عاشقانه با سانسور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران مواجه می‌شوند و «ورود واژگانی چون بوسه و آغوش در آن ممنوع است.»

صابر قدمی، ترانه‌سرا می‌گويد که ترانه‌های عاشقانه با سانسور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران مواجه می‌شوند و «ورود واژگانی چون بوسه و آغوش در آن ممنوع است.»

یک زمانی همه به خودمان می‌آئیم که هیچ چیزی برای عرضه کردن باقی نمانده است.

قدمی روز شنبه ۲۶ مهر به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «آغوش، بوسه، اندام و غيره واژه‌های ممنوعه در ترانه اجتماعی هستند، در شعر اجتماعی هم کلمه‎هايی که صراحت لهجه دارند هم ممنوع هستند و برای مثال خون و گلوله اگر در فضای شعر جنگ نباشد، مميزی می‌شود.»

به گفته اين ترانه‌سرا «اين حذفيات سبب شده که ما به‌نوعی از ترانه شعاری برسيم و مسلماً ما با سانسور کردن کلمات نمی‌ توانيم به آفرينش ادبی و هنری برسيم.»

وی افزود: «بازار موسيقی و ترانه‌سرايی اين روزها بازار موفقی نيست و بسياری چون سودای معروف شدن دارند به آن پا می‎گذارند و به همين دليل آثاری که امروز منتشر می‌‏شود، مانند لباس‎هايی است که همه در يک توليدی، توليد می‏‌شوند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.