ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش تعداد گردشگران خارجی در ايران طی یک‌سال گذشته

به گفته رئيس سازمان گردشگری ايران ميزان ورود گردشگر از اروپا حدود ۲۰۰ درصد افزايش يافته است. او این افزايش را حاصل انتخابات سال ۹۲ دانسته.‌

تعداد گردشگران خارجی بازديدکننده از ايران در ۱۲ ماه اخير افزايش چشم‌گيری يافته‌است.

ميزان ورود گردشگر از اروپا حدود ۲۰۰ درصد افزايش يافته که دليل آن محدوديت‌ کمتر سفارت‌خانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتد پرس»، مسعود سلطانيفر، رئيس سازمان گردشگری ايران، با اعلام خبر بالا افزود که تعداد گردشگران خارجی در ايران در طی سال گذشته ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته‌است.

او افزود که با ورود چهار و نيم ميليون گردشگر خارجی ايران درآمدی حدود شش ميليارددلار کسب کرده‌است.

سلطانی‌فر افزايش يادشده را حاصل انتخابات سال ۹۲ و انتخاب حسن روحانی در مقام جانشين محمود احمدی‌نژاد دانسته‌است، رونق صنعت توريسم ايران می‌تواند به اين کشور برای خروج از رکود اقتصادی و به‌دست‌آوردن ارز خارجی کمک بسيار زيادی برساند.

يکی ديگر از علل افزايش توريسم تسهيل مقررات مربوط به صدور ويزا اعلام شده‌است. به زعم سلطانی‌فر، ميزان ورود گردشگر از اروپا حدود ۲۰۰ درصد افزايش يافته که دليل آن محدوديت‌های کمتر در سفارت‌خانه‌ها، به‌خصوص در کشور آلمان توصيف شده‌است.

رئيس سازمان گردشگری افزود که ايران بر اساس برنامه‌ريزی‌ها می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ از ۲۰ ميليون گردشگر خارجی به‌طور سالانه پذيرايی کند.

ايران دارای ۱۷ ميراث فرهنگی ثبت‌شده در يونسکو است و مقصد مناسبی برای جذب گردشگر خارجی محسوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزانه

    من تهران زندگی میکنم و جدیدا یکی از دوستان هلندی رو که اومده بود ایران ملاقات کردم و خوب ایشان هم به تسهیل شدن شرایط ویزا برای ایران اشاره کرد. در ضمن تو همین تهران هم که راه برید و یک سری به موزه ها و کاخ ها بزنید به طور محسوسی افزایش توریست رو حس میکنید و از ظاهر اونها میتونید راحت تشخیص بدید که اروپایی هستن نه پناهنده افغانی یا عراقی !!!!!!! قبلا توریست کم بود و بیشتر آسیایی بودن ولی واقعا الان اوضاع فرق کرده.

  • Neda

    حتما پناهنده افغانی و عراقی و مسافران به مشهد را را توریست مینامند!!

  • Behrouz

    من خود در امور آمار کار کرده ام و میدانم که آمار در ایران به فکاهی شباهت دارد تا واقعیت. آمار با ارقام همراه است نه ادعا. فرق است بین زائران شیعه محنت زده و فقیر افغانی، پاکستانی،....... وگردشگران اروپائی، آمریکائی و ژاپنی. اگر گردشگران اروپائی، آمریکائی و ژاپنی از صد نفرـــــ بخاطر چشم و ابروی روحانی، آرزوی گرونگان گرفته شدن و زندان اوین و حال اسید پاشی ـــــ به سیصد و پنجاه نفر ــــــ نزدیک به یک نفر در روز ــــــ برسد رشد گردشگران دویست و پنجاه در صد میشود که موفقیت عظیمی است. مقایسه کنید با رقم جزئی ونا قابل بیست و پنج میلیون توریست ترکیه.