ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شدت‌گرفتن ناگهانی نبردها در کوبانی

پيکارجويان داعش نيمه‌شب گذشته، به‌طور ناگهانی با خمپاره‌باران و خودروهای بمب‌گذاری‌شده، مبارزان کرد يگان‌های مدافع خلق موسوم (ی پ گ) را غافلگير کردند.

حملات گروه «دولت اسلامی» به شهر کوبانی بار ديگر شدت گرفت.

مدافعان کرد کوبانی در حال نگهبانی در خیابان‌های کوبانی

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، پيکارجويان گروه دولت اسلامی، موسوم به داعش در نيمه‌شب شنبه ۱۸ اکتبر، به‌طور ناگهانی حملات خود به شهر کوبانی را شدت بخشيدند و با خمپاره‌باران و خودروهای بمب‌گذاری‌شده، مبارزان کرد يگان‌های مدافع خلق موسوم (ی پ گ) را غافلگير کردند.

اين حملات در حالی صورت می‌پذيرند که روزهای گذشته خبرهايی مبنی بر بيرون‌رانده‌شدن داعش از سرتاسر شهر کوبانی و احتمال اعلام قريب‌الوقوع پيروزی «ی پ گ» در اين شهر مرزی سوريه با ترکيه مطرح شده‌ بود.

به گزارش گروه «ناظران حقوق بشر سوريه» که در لندن مستقر است، داعش ۴۴ خمپاره به سوی کوبانی پرتاب کرده‌است که برخی از آنها به مناطق آن سوی مرز در ترکيه اصابت کرده‌است.

شدیدترین حملات طی روزهای گذشته

عبدالرحمن گوک، خبرنگار کرد در کوبانی در تماسی تلفنی به رويترز خبر داده‌است که «ما شديدترين درگيری‌ها در طی روزهای اخير را شب گذشته تجربه کرديم. دولت اسلامی از سه سوی مختلف، از جمله به ساختمان شهرداری و بازار حمله کرد. برخوردها تا صبح ادامه داشت. صبح امروز [يکشنبه ۱۹ اکتبر] هنگام قدم‌زدن در شهر با انبوهی ماشين منفجرشده و چندتايی خمپاره منفجرنشده مواجه شديم.»

گروه ناظران حقوق بشر سوريه همچنين از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری‌شده در کوبانی به‌دست داعش خبر داد. با اين حال، يک زن عضو ی پ گ تأکيد کرد که مبارزان کرد پيش از رسيدن اين خودروها به مقصد خود موفق به نابودی بمب‌ها شده‌اند.

به گزارش منابع بيمارستانی در منطقه، ۷۰ پيکارجوی دولت اسلامی در درگيری‌های دوروز گذشته کشته شده‌اند.

گروه ناظران همچنين از اعدام دو مبارز متعلق به دولت اسلامی به‌دست پيکارجويان عرب گروه «انقلابيون بريگاد رقه» خبر داده‌است که بنا بر گزارش تأييدنشده يکی از اين دو تن پسری «پانزده‌ساله» بوده. او با شليک گلوله به سرش اعدام شده‌است.

در همين حال، روزنامه بريتانيايی «تلگراف» به نقل از منابع محلی از بدل‌کردن «دختران باکره ايزدی» به بردگان جنسی اميران و فرماندهان داعش خبر داد.

۱۲ فعال مستقر در رقه که خواستار رساندن اخبار داخل رقه به جهان هستند، ضمن اعلام اين خبر اضافه کردند که داعش تنها «دختران باکره» ايزدی را برای «کنيزی» (يا همان بردگی جنسی) برگزيده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    داعش نوع تلطیف شده 33قبیله عربی است که به نیت به دست اوردن غنائم جنگی و زنان ایرانی به ایران حمله کردند

  • آذربرزین آذرمهر

    دُرُسته همینه... ایران ساسانی بدبخت یا همون پرشیای باستان دقیقا همینطوری فتح شده که داعش به نمایش گذاشته... یعنی تاریخ حی و حاضر...مجاهدان صدر اسلامی همین گ... بودند که داعش الان هست.

  • ژیلوان

    در طوفان خبری وحشتناکی که داعش در عراق و سوریه به راه انداخته است، به وضعیت زتان و دختران به یغما رفته ی ایزدی، سکوت خبری تحمیل شده است. بنابر برخی آمارها حدود 5000زن و دختر ایزدی در اسارت داعش هستند. از رادیو زمانه، که صدای حذف شده گان در آن بیشتر قابل شنیدن است انتظار میرود که نسبت به وضعیت زنان و دختران ایزدی حساسیت خبری بیشتری داشته باشد.

  • پیروز پسر اردوان

    من از داعش سپاسگذارم که تاریخ صدر اسلام و فتح ایران رو به صورت زنده داره نمایش می ده. این ها از نعمات الهی است که دو قرن سکوت رو دوباره داریم می بینیم. ان شاء الله دوباره شاهد رویش تمدن اصیل اسلامی باشیم .