ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن خبرنگار پرس تی‌وی در ترکیه

خبرنگار پرس تی وی که

خبرنگار پرس تی وی که گفته بود مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند، در سانحه رانندگی کشته شد.

سرنا شیم، خبرنگار لبنانی-آمریکایی در تصادف رانندگی در ترکیه کشته شد

تلویزیون پرس تی وی روز یکشنبه ۲۷ مهر خبر داد که خبرنگار این شبکه، سرنا شیم، که در داخل ترکیه و در نزدیکی مرز ترکیه-سوریه اخبار مرتبط به گروه «دولت اسلامی» (داعش) را پوشش می‌داده، در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

پرس تی وی، بخش انگلیسی فارس نیوز، تابناک و روزنامه اینترنتی و ترک‌زبان سانلی اورفا، خبر مرگ سرنا شیم را همراه با خبر اتهامات جاسوسی گزارش‌شده، پوشش داده‌اند.

سرنا شیم، پس از اینکه کار خود را با شبکه پرس تی‌وی آغاز کرد بنا به قوانین این شبکه خبری، محجبه مقابل دوربین ظاهر شد.

سرنا شیم، روز جمعه در مقابل دوربین پرس تی وی ادعا کرده بود که مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند. او تأکید کرد که او هرگز کاری به جز روزنامه‌نگاری نکرده است و بااین‌حال با توجه به برخوردهای مقامات امنیتی ترکیه با روزنامه‌نگاران، ترسیده است.

در هنگام مرگ، سرنا شیم از تهیه گزارشی در منطقه اورفه و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه باز می‌گشت که ماشین او با یک وسیله نقلیه سنگین (ماشین میکسر بتون‌ساز) برخورد می‌کند.

سرنا شیم پیش‌ازاین، خبرنگار پرس تی وی در لبنان، عراق، و اوکراین بوده است. او خبرنگار لبنانی-آمریکایی پرس تی وی بود، سی سال سن داشت و به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کرد. همراه سرنا شیم، فیلمبردار پرس تی وی نیز زخمی شده که به بیمارستان منتقل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر جمشید تفریشی ـ کارشناس امور ترکیه

    متاسفانه ما ایرانیان همیشه بدنبال توهم توظئه هستیم . بنده بعنوان کارشناس امور ترکیه حدود 25 سال هست که امور ترکیه را از نزدیک دنبال میکنم . بنابر ضروت شغلی هم با هیچیک از احزاب و یا افراد سیاسی مسئله شخصی و یاهیچ غرض شخصی ندارم . ولی به داراز کشاندن یک حادثه تصادف در کشوری که هر روز چندین مرگ و میر در اثر تصادف پیش میاید ؛ چه معنی میدهد ؟ . تمام کانال های تلویزیونی صحنه تصادف را نشان دادند که اتومبیل ایشان که راننده هم خواهر همین خانم بودند ؛ از پشت به میکسر کوبیده و تا نصف اتومیبل له شده است . حال به چه منظوری یک حادثه تصادف را توطئه می انگاریم بر میگردد به خصلت ما ایرانیان . دهها جاسوس ایرانی در جریان 17 دسامبر 2013 از ترکیه خارج شده و به ایران بر گشتند . رضا صراف و یا بقول ترکها ضراب هنوز در ترکیه یکه تازی میکند و دهها پلیس که جریان رشوه خواری ها را افشاء کرده بودند ؛ دستگیر شدند . صدها پلیس از کار معلق شدند و یا به شغل های بسیار نازل گمارده شدند و همچنین قاضی های پرونده و دادستانها .... اینها ارزش خبری ندارند ؟ اینها بر گرفته از توطئه توهم نیستند ؟

  • بابک

    ترکیه و عقلانیت ؟؟؟ از وقتی جناب اردوغان سیاست خارجی اش رو در خاورمیانه، فعال کرده چه دستاوردی برای ترکیه داشته؟ من نمیدونم اردوغان به جز رشد اقتصادی چه چیزی برای ترکیه به ارمغان اورده که این همه جان نثار در ایران داره؟

  • حسین

    کار ایران بوده،چون مزدوراش وقتی تاریخ مصرفشان تمام میشه باید سربه نیست بشند.ترکیه خیلی عاقل تر از ان است که کسی را بکشد

  • یک ایرانی

    چه جالب که همه ایرانی ها بازرس پوارو هستند و می توانند "بدون شک" و "به احتمال زیاد" قاتلین را پیدا کنند!

  • فرامرز

    بدون شک کار وزارت اطلاعات ایران است تا احتمالا بر گندکاری و جاسوسی سرپوش گذاشته شود

  • بابک

    به احتمال بسیار زیاد به دستور عوامل رهبر داعش(اردوغان)کشته شده است,این اعتماد به نفس کذایی اردوغان, ناشی از بیش از حد دموکرات بودن اقای اوباما است