ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا از راه هوا کمک نظامی به کوبانی فرستاد

هواپیماهای آمریکایی با پرواز بر فراز شهری مرزی کوبانی در سوریه برای مدافعان این شهر از طریق هوا سلاح، مهمات، دارو و وسایل پزشکی ارسال کرده‌‌اند.

هواپیماهای نظامی آمریکا برای مدافعان شهر کوبانی از طریق هوا سلاح، مهمات، دارو و وسایل پزشکی ارسال کرده‌‌اند. کردهای کوبانی در این شهر مرزی سوریه مدت‌هاست برابر حملات گروه داعش یا «دولت اسلامی» مقاومت می‌کنند.

کردها در شهر مرزی کوبانی در سوریه مدت‌هاست مقابل گروه داعش مقاومت می‌کنند

ارسال محموله‌ سلاح و تجهیزات نظامی برای کردها، پس از آن صورت می‌گیرد که هواپیماهای ائتلاف ضد داعش مواضع این گروه را در اطراف شهر کوبانی بارها بمباران کردند.

کوبانی در مرز سوریه با ترکیه قرار دارد و کردها بارها از دولت ترکیه خواسته بودند راه ارسال سلاح و تجهیزات نظامی را به این شهر محاصره شده باز کند. اعتراض کردها به دولت ترکیه در هفته پیش به خشونت انجامید و چندین نفر از تظاهرات کنندگان در نقاط مختلف ترکیه جان خود را از دست دادند.

اکنون ارسال سلاح از طریق هوا برای کردهای کوبانی ممکن است نشانه‌ای از ناخشنودی عمیق آمریکا از عدم حمایت دولت ترکیه از کردهای محاصره شده در کوبانی باشد.

فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در خصوص این اقدام گفته است که هواپیماهای C-۱۳۰ آمریکایی چندین بار اقدام به پرواز بر فراز کوبانی کرده و محموله‌هایی را که توسط مقامات کرد عراقی تهیه شده بود برای افرادی که در این شهر سنگر گرفته‌اند با چتر نجات فرو ریختند. این بیانه تاکید دارد ارسال این محموله برای یاری رساندن کردها برایمقاومت برابر اشغال کوبانی توسط داعش است.

به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، سه فروند هواپیمای ترابری C-۱۳۰ جمعا ۲۷ محموله شامل سلاح‌های سبک، مهمات و اقلام پزشکی را برای کردها در سوریه ارسال کرده‌اند.

ترکیه پیش‌تر قویا با ارسال سلاح توسط آمریکا به کردها در خاک سوریه مخالفت کرده بود. دولت ترکیه از تقویت کردهای سوریه بیمناک است زیرا آن‌ها را هم‌پیمان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می‌داند.

آمریکا پیش از ارسال این محموله‌ها ترکیه را از انجام این عملیات مطلع کرده بود. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد ارتش آمریکا به خبرنگاران گفته است که یک روز پیش از ارسال این کمک‌ها، باراک اوباما در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، او را در مورد ضرورت و اهمیت ارسال این کمک‌ها آگاه کرده است.

بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین تاکید کرده است از شروع عملیات هوایی آمریکا علیه داعش، مواضع این گروه در اطراف شهر کوبانی ۱۳۵ بار مورد حمله هواپیماهای آمریکایی قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هیوا

    دولت ترکیه با ممانعت از ارائه کمک به مدافعان قهرمان کوبانی خشم کردهای و وجدانهای بیدار جهان را علیه خود برانگیخت. اردوغان نشان داد که هیچ صداقتی در صلح با کردها ندارد و سیاست سرکوب را دوباره از سر گرفت. با این سیاست ناکارآمد دشمنی دیرینه خود را با کردها تکرار کرد. عجیب است که در رفتار با کردها اسلام گراها روی لائیک های ارتشی حاکم بر ترکیه را تا قبل از سرکا رامد اسلام گراها سفید کردند. دولت باصطلاح اسلامگرای ترکیه دین را الت دست خود برای کسب قدرت کرده است. جهان بطور کلی و کردها بویژه متوجه شدند که مبنای سیاست ترکها دین نیست بلکه تعصب، ناسیونالیزم و حفظ قدرت است. اما انچه روشن است مبارزه کردها در راه احقاق حقوق خود است. ترکیه با بهم زدن مذاکرات صلح با کردها مسیر توسعه خود را ناهموار کرده است. اما هرگز نمی تواند چرخ مبارزه کردها را ازحرکت بازدارد. برای ترکیه بهترین سیاست کمک به کردها در اعطای حقوق حقه شان و نیز همکاری با مدافعان کوبانی است شاید بدین وسیله آبروی از دست رفته نز افکار عمومی تا حدی بازیابد.

  • بهنام

    این اردوغان مفسد و باند بدتر از خودش فکر میکنند که حرف اول را در خاورمیانه میزنند و نمیدانند چقدر در کشورهای همسایه منفورند . کم کم دیکتاتوری اردوغان به حدی رسیده که برای دیگران تعیین تکلیف میکند ، مانند همین طنزی که در مورد مخالفت با ارسال سلاح برای کردها بیان داشته بود و اکنون دنیا دارد به او و دولتش ریشخند میزند . کردها با مقاومت بی نظیر و جانانه خود تا کنون نشان داده اند که ایمان و اراده است که بر سلاح برتری دارد و با مقاومت و ایثارشان خاری در چشم دولت اسلامگرا و دیکتاتور ترکیه هستند .