ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه گروهی را در اصفهان به جرم «ترویج فساد» در شبکه‌های اجتماعی دستگیر کرد

سپاه پاسداران استان اصفهان اعلام کرده کارشناسان سایبری سپاه صاحب الزمان موفق به دستگیری شش نفر از اعضای گروهی شده‌اند که در شبکه‌های اجتماعی روی اینترنت به ترویج فساد می‌پرداختند.

سپاه پاسداران ایران می‌گوید یک گروه سازمان یافته را که در شبکه‌های اجتماعی روی اینترنت به «ترویج فساد» می‌پرداختند، دستگیر کرده است.

به گفته سپاه پاسداران این گروه با سرویس‌های جاسوسی بیگانه هماهنگ بوده‌اند

پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران استان اصفهان اعلام کرده کارشناسان سایبری سپاه صاحب الزمان در این استان موفق به دستیگری شش نفر از اعضای این گروه شده‌اند.

به گزارش این پایگاه اطلاع رسانی، دستگیری این افراد در نتیجه رصد شبکه‌های مجازی بوده است. سپاه پاسدران می‌گوید این «شبکه سازمان یافته ترویج فساد و فحشا با گروه های وابسته به سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه هماهنگ و در حال عضوگیری بوده است».

در پی دستگیری این افراد، شامگاه یکشنبه ۲۷ مهر، گزارشی خبری در شبکه تلویزیونی استان اصفهان پخش شد. سپاه پاسداران اصفهان می‌گوید پخش این گزارش «ترس و واهمه را در دل همه کسانی که فضای مجازی را مکانی امن برای انجام اعمال بزهکارانه خود می‌دانند، انداخت».

مطابق اطلاعیه سپاه، «این شبکه ها علاوه بر نشر اکاذیب و شایعات در گروه‌های تلفن همراه، با ایجاد محیط‌های ضداخلاقی، با عضوگیری از دختران و پسران جوان آن ها را اغفال می‌کرد».

گفته می‌شود در روزهای اخیر و پس از ماجرای اسید پاشی به زنان در اصفهان، پیامک‌های زیادی بین شهروندان در خصوص این موضوع و احتمال دست داشتن «انصار حزب الله» به بهانه امر به معروف و نهی از منکر در این قضیه رد و بدل شده است.

پیش‌تر نیز گروهی به دلیل «فعالیت‌های توهین‌آمیز در وایبر» در شهر شیراز دستگیر شده بودند. ۳۰شهریور ماه امسال، فرمانده سپاه ثارالله شیراز اعلام کرد یازده نفر از افرادی که سرپل انتشار مطالب توهین آمیز به رهبر انقلاب اسلامی بوده‌اند پس از رصد سایبری شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه مانند واتس آپ و وایبر دستگیر شده‌اند.

به گفته سرهنگ پاسدار اسماعیل‌ محبی‌پور، «انتشار پیام‌های توهین‌آمیز نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و شخصیت‌های دینی، به‌خصوص امام در قالب جوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با شیب ملایمی شروع شد که با گسترش آن و احتمال تحریک عوامل سرویس‌های جاسوسی غربی برای قبح‌شکنی ارزش‌های انقلاب اسلامی، رصد این جریان در دستور کار اطلاعات سپاه فارس قرار گرفت که با اشراف نیروهای امنیتی این مجموعه به فضای سایبری، سرپل‌های انتشار این پیام‌ها شناسایی شدند.»

محبی پور نیز تاکیده بود از آن‌جایی که این شبکه‌ها امنیت پایینی دارند، سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه و غربی به راحتی در آن‌ها نفوذ می‌کنند و با استفاده از این فضای مجازی فعالان غیرحرفه‌ای و کم‌اطلاع این عرصه شناسایی می‌شوند و به‌وسیله آنان پیام تولیدشده در اتاق فکر نظام سلطه بازنشر می‌شود.

قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواهان نظارت بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی از سوی دولت هستند. دولت می‌گوید با بستن این شبکه‌ها مخالف است اما تلاش می‌کند شبکه‌هایی ایرانی را جایگزین ابزار ارتباطی مانند وایبر و واتس آپ کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ESI

    دست برادران . قاچاقچی درد نکنه .فعلاً . اسید پاشی. الویت ندارد !!؟؟..لعنت بر خمینی دجال.