ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروی دریایی سوئد همچنان در پی یافتن یک شناور ناشناس

از وقتی که برخی رسانه‌ها اعلام کردند که در نزدیکی ساحل «کانهولمزفیدرن» در سوئد یک زیردریایی روسی مشاهده شده، تلاش برای یافتن این شناور ادامه دارد.

نیروی دریایی سوئد اعلام کرده که در سه ناحیه ساحلی این کشور یک زیردریایی ناشناس و خارجی در حال «عملیات زیر آبی» است. عکسی هم از این شناور ناشناس وجود دارد.

شناور ناشناس در آب‌های سوئد. جست‌و‌جو همچنان ادامه دارد

رسانه‌های غربی ادعا کرده‌ بودند که یک زیردریایی روسی آسیب دیده و برای روسیه یک پیغام اضطراری ارسال کرده. آندرس گرنستاد، فرمانده عملیات جست‌و‌جوی نیروی دریایی سوئد اما این موضوع را تأیید نکرده است.

هنوز هویت این شناور معلوم نشده است. به گفته فرمانده عملیات جست‌و‌جو ظاهراً یک قدرت بیگانه به این منطقه ساحلی در سوئد علاقه دارد. در حال حاضر عملیات جست‌و‌جو با قایق‌های تندرو و بال‌گردهای نیروی دریایی سوئد همچنان ادامه دارد.

ساحل آرامی که اکنون ناآرام شده

مسکو شایعاتی را که رسانه‌های غربی پراکنده بودند تکذیب کرده. به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این کشور هیچگونه زیردریایی که گرفتار نقص فنی شده باشد به این منطقه اعزام نکرده است. از این گذشته آب‌های این منطقه ساحلی در سوئد هم برای آمد و شد زیردریایی‌های اتمی از عمق لازم برخوردار نیست.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از منابعی که در وزارت دفاع روسیه دارد، ادعا کرده است که این شناور، یک زیردریایی هلندی از نوع «براینفیس» است که در این میان ظاهراً در بندر «تالین» در ایسلند پهلو گرفته. به گزارش اینترفاکس این زیردریایی هلندی در نزدیکی سواحل سوئد در حال تمرین بوده است.

نیروی دریایی سوئد همچنان در پی یافتن یک شناور ناشناس

نخستین بار روزنامه «سونسکا داگبلدت» چاپ سوئد گزارش داده بود که یک شناور ناشناس از سواحل سوئد یک پیام رادیویی به سوی کالینگراد در روسیه مخابره کرده است. چندی بعد رسانه‌های غربی اعلام کردند که یک زیردریایی روسی در نزدیکی ساحل «کانهولمزفیدرن» مشاهده شده است. عکس محو و تاری هم از این شناور انتشار دادند. سپس گفته شد که یک نفتکش ناشناس هم در آن حوالی مشاهده شده که با آن شناور در ارتباط قرار دارد.

این خبرسازی‌ها و تنش‌آفرینی‌ها در سایه بحران اوکراین و تحریم اقتصادی روسیه از سوی اتحادیه اروپا اهمیت پیدا می‌کند. چنانچه محرز می‌شد که یک شناور روسی وارد آب‌های تحت حاکمیت سوئد شده، این امر به منزله نقض حقوق بین‌الملل به شمار می‌آمد و رابطه روسیه با جهان غرب را با تنش بیشتری مواجه می‌کرد.

در سال‌های جنگ سرد، پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بارها زیردریایی‌های روسی وارد آب‌های تحت حاکمیت سوئد می‌شدند. چنین خبرهایی خاطره آن دوران را در سوئد زنده می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.