ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدرضا مهدوی کنی درگذشت

محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی، در ساعت‌های آغازین امروز ٢٩ مهر (٢١ اکتبر) درگذشت.

محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی که از پنج ماه پیش در حالت کما در بیمارستان بستری بود، در ساعت‌های آغازین امروز ٢٩ مهر (٢١ اکتبر) درگذشت.

محمدرضا مهدوی کنی

به گزارش وب‌سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا مهدوی کنی در روز ١٤ خردادماه سال جاری پس از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت رهبر سابق جمهوری اسلامی، دچار حمله قلبی و به بیمارستان منتقل شد. از آن زمان تاکنون نیز در سطح هوشياری مهدوی کنی بهبودی حاصل نشده بود.

محمدرضا مهدوی کنی در سال ١٣١٠ در روستای کن تهران متولد شد. پس از طی دوره دبستان در این منطقه، وارد مدرسه علمیه لرزاده در تهران شد.

او در سال ۱۳۲۷ در  ۱۷سالگی برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کرد و تا سال ۱۳۴۰ اصول فقه، تفسیر، حکمت، کلام و دروس خارج فقه و اصول را آموخت و پس از آن به تهران بازگشت. از آن زمان تا سال ١٣٥٧ در فعالیت‌های سیاسی علیه حکومت پهلوی دوم از جمله همراهان آیت‌الله خمینی بود.

او پس از انقلاب سال ١٣٥٧ و روی کار آمدن حکومت اسلامی، در سمت‌های مختلف فعالیت کرد.

او يکی از پنج عضو شورای انقلاب، عضو شورای انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان بود.

کنی همچنین رئيس دانشگاه امام صادق و دبيرکل جامعه روحانيت مبارز از مهم‌ترين تشکل‌های اصول‌گرايی در ايران بود. پس از ترور محمدعلی رجايی و محمدجواد باهنر در شهريور سال ۱۳۶۰ نیز برای مدتی نخست‌وزير موقت ايران شد.

او در ۸۰سالگی پس از اینکه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس خبرگان، از سمت ریاست این مجلس کناره‌گیری کرد، به جای او رياست مجلس خبرگان را بر عهده گرفت.

از محمدرضا مهدوی کنی به عنوان یکی از روحانیون سنتگرای جمهوری اسلامی نام برده می‌شد.

وی در زمان مرگ ۸۳سال داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    چون گناهان این خبیث .بینهایت است.لذا چندین قرن باید در برزخ حساب بدهد تا وارد دوزخ بشود.لعنت بر خمینی دجال..

  • خیرالله اسلامی ابیانه

    اخوند تبهکار و فاسدی بود که هزار فامیل را بر مردم سوار کرد

  • pouria nami

    یک اخوند خوب اخوند مرده است پاک باد سرزمین ایران از این هیولاهای تاریخإ

  • Majid

    آخوند جماعت از استفاده از عبارت «رجعت» در مورد مرگ خود  و دیگران وحشت دارد  و بهمین جهت لغات بی معنای «درگذشت» و «فوت کرد» و یا «مرد» را بکار برده و میبرد. بشر در شکم مادر از  یک قطره مایع خلق شده و بعد از مدتی بسوی خالق خود برگشته و «رجعت» و یا «هجرت» بسوی او میکند. نه «در گذشت» و نه  «مردن».  

  • بهنام

    امید است به زودی کلیه ملایان و در راس آنها ولی امر دزدان جهان خامنه ای پوشالی نیز به درک واصل شوند و به خمینی ملعون در جهنم بپیوندند .