ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصطفی پورمحمدی: اسیدپاشی به زنان اصفهان اقدامی تروریستی است

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری اسیدپاشی در اصفهان را اقدامی خرابکارانه و تروریستی عنوان کرد که با هزینه کم برای فرد عامل، با غافلگیری و به‌سادگی صورت می‌گیرد.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری اسیدپاشی به زنان در اصفهان را اقدامی خرابکارانه و تروریستی دانست.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی در برج میلاد تهران، با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط به دنبال شناسایی عاملان اسیدپاشی در اصفهان هستند، رویدادهای اخیر در این زمینه را اقدامی خرابکارانه و تروریستی عنوان کرد.

به عقیده وی، اسیدپاشی، ازجمله اقدامات بی‌قاعده‌ای است که با هزینه کم برای فرد عامل، با غافلگیری و به‌سادگی صورت می‌گیرد.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه دولت خیلی نگران این موضوع است گفت: «امیدواریم عاملان آن شناسایی شده و به مجازات برسند.»

چهارشنبه شب‌ ۲۳ مهرماه، در خیابان مهرداد اصفهان به یک زن جوان ۲۷ ساله اسیدپاشی شد.

به گفته شاهدان عینی و مغازه‌داران این خیابان، زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

این زن به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.

حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تأیید این خبر گفت: «پلیس اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.»

روز یکشنبه ۲۷ مهر نیز یک موتورسوار به سمت سه دختر در خیابان شیخ صدوق اصفهان اسید پاشید که «یک نفر از آن‌ها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه در دم، جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.»

منابع خبری در ایران از مرگ دختری خبر داده‌اند که در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفته و جانش را از دست داده است.

شمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به ۱۵ تن رسید

خبرهای غیر رسمی نشان می‌دهد که شمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به ۱۵ تن رسیده است. در همین حال مقامات پلیس ایران گفته‌اند چهار نفر را که مظنون به اسیدپاشی هستند، بازداشت کرده‌اند.

شمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به ۱۵ تن رسیده است.

یک روز پیش نیز عباس‌علی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اعلام کرد که عاملان اسیدپاشی به زنان در اصفهان از سوی «سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی» یاری می‌شوند.

منصوری اقدامات عاملان اسیدپاشی را شبیه اقدامات گروه «دولت اسلامی» (داعش) دانسته که به گفته او تلاش می‌کنند تا با انجام «کارهای خلاف‌شرع»، از دین اسلام «چهره‌ای خشن» به نمایش بگذارند.

فضای شهر اصفهان همچنان دلهره‌آور است و زنان نگران از خانه‌های خود بیرون می‌روند.

روز ۱۶ مهرماه سال جاری، نمایندگان مجلس ایران کلیات طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را با ۱۵۶ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع تصویب کردند. در این طرح اقدامات سختگیرانه‌ای برای زنان «بدحجاب» در نظر گرفته شده است.

دولت یازدهم و تعدادی از نمایندگان مجلس اما با کلیات این طرح مخالفت جدی داشتند.

با این حال به‌نظر می‌رسد نمایندگان مجلس در برابر فشار افکار عمومی مجبور شده‌اند طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را تعدیل کنند.  آن‌ها روز سه‌شنبه در این طرح تصویب کردند که «در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان معترض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر به حکم مرجع قضایی یا به موجب قانون».

در عین حال بر اساس این مصوبه، مکان‌هایی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی موضوع این قانون نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زمانی برای مخالفان قصاص

    […] مصطفی پورمحمدی، وزیردادگستری نیز پیش‌تر گفته بود که اسیدپاشی به گروهی از زنان در اصفهان، اقدامی «تروریستی و خرابکارانه» است. […]

  • بهنام

    برای این مزدوران وطن فروش تا الان هم گران تمام شده و کافیست این آتش زیر خاکستر با جرقه ای شعله ور گردد و خشم مردم به خروش آید .

  • داریوش

    شعار یا روسری یا توسری را جمهوری اسلامی اولین بار در تاریخ بشریت سر داد. ان زمان که خزب اللهی های ایران تیغ بر لب دختران می کشیدند نه طلبانی بود و نه داعش. مگر داعش شما را وادار کرد که در مجلس دست نشانده دخالت در زندگی مردم را تحت حمایت قانون در آورید و تعدیگران به حقوق شخصی مردم را زیر چتر قانون بگیرید. شرمتان باد که با این مردم چه می کنید و ایران را چطور با عصر بربریت بردید.