ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشمرگه‌های کرد عراق تا چند روز آینده به کوبانی می‌رسند

یک مقام ارشد در اقلیم کردستان عراق می‌گوید پیشمرگه‌های کرد به زودی با سلاح‌های سنگین به مدافعان شهر کوبانی در سوریه می‌پیوندند تا مانع از پیشروی داعش شوند.

یک مقام ارشد در اقلیم کردستان عراق می‌گوید پیشمرگه‌های کرد به زودی با سلاح‌های سنگین به مدافعان شهر کوبانی در سوریه می‌پیوندند تا مانع از پیشروی داعش (دولت اسلامی) شوند.

اقلیم کردستان عراق سلاح‌های سنگین به کوبانی می‌فرستد

به گفته فواد حسین، رییس دیوان اقلیم کردستان عراق، حضور پیشمرگه‌ها در کوبانی به دنبال هفته‌ها «مذاکرات پشت پرده» با حضور ترکیه، ایالات متحده آمریکا و کردهای سوریه و عراق بوده است. اقلیم کردستان، پیشنهاد گشایش یک کریدور ارسال سلاح و نفرات از طریق ترکیه به کوبانی را مطرح کرده که مورد موافقت قرار گرفته است.

به گزارش شبکه کردی «رووداو» از اربیل، این مقام اقلیم کردستان همچنین گفت گروهی از پیشمرگه‌ها تا چند روز آینده در شهر کوبانی خواهند بود. با این‌حال او تاکید کرده است که پیشمرگه‌های کرد عراق سلاح‌های سنگین خود را در اختیار مردهای سوریه و اعضای «حزب اتحاد دموکراتیک» نخواهند گذاشت. به گفته فواد حسین، این سلاح‌ها تنها در اختیار پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق باقی می‌مانند و آن‌ها از آتشبار خود برای حمایت و حفاظت از مدافعان شهر کوبانی بهره خواهند گرفت.

چنان‌چه پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق موفق شوند سلاح‌های سنگین را به داخل کوبانی انتقال دهند، تحولی عمده در نبرد علیه داعش خواهد بود. «یگان‌های مدافع خلق» که متشکل از کردهای سوری است، مدت‌هاست با سلاح‌های سبک مقابل پیشروی داعش مقاومت کرده‌اند.

آمریکا از چند هفته گذشته بمباران مواضع داعش در نزدیکی شهر کوبانی را آغاز کرد و سپس از طریق هوا برای مدافعان شهر، سلاح سبک و مهمات ارسال کرد.

ترکیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش به پیشمرگه‌های کرد عراقی اجازه خواهد داد از خاک ترکیه برای پیوستن به مدافعان کوبانی استفاده کنند. کوبانی در مرز سوریه و ترکیه قرار دارد.

به گفته فواد حسین، کردهای سوری به مقامات اقلیم کردستان عراق گفته‌اند آن‌ها بیش از نفرات به سلاح سنگین نیاز دارند، بنابراین اگنون در توافقی که با ترکیه و آمریکا حاصل شده است، این سلاح‌ها به همراه واحد کوچکی از پیشمرگه‌های به کوبانی ارسال می‌شود.

خبر اعزام واحدهای پیشمرگه با سلاح‌های سنگین به کوبانی در حالی است که اقلیم کردستان خود در حال مقابله با داعش در خاک عراق است.

در همین حال، مدافعان شهر کوبانی اعلام کرده‌‌اند علائم مسمومیت با سلاح‌های شیمیایی در برخی مجروحان این شهر دیده می‌شود. کردهای کوبانی می‌گویند گروه داعش (دولت اسلامی) احتمالا در حال استفاده از سلاح‌ها و گازهای شیمیایی است ولی تجهیزات و امکانات پزشکی در این شهر هنوز قادر نیست صحت آن را تایید کند. گروهی از مجروحان به بیمارستانی در ترکیه اعزام شده‌اند.

دست یافتن گروه داعش به سلاح‌های شیمیایی موضوعی است که همچنان محل تردید است. با این‌حال از آن‌جایی که این گروه در ماه‌های گذشته موفق شده بود یک کارخانه سابق سلاح‌های شیمیایی در عراق را تصرف کند، این گمانه مطرح شد که ممکن است آن‌ها با استفاده از مواد شیمیایی موجود در آن بتوانند سلاح شیمیایی تولید کنند. با این حال وزارت خارجه آمریکا این احتمال را رد کرده و گفته بود مواد موجود در کارخانه بسیار کهنه هستند و انتقال آن‌ها نیز به خارج از کارخانه تقریبا غیر ممکن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.