ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«زنجيره‌ای بودن اسيدپاشی‌ها در اصفهان تأييد شد»

نتايج بررسی‌ها درباره اسيدپاشی‌های اصفهان، زنجيره‌ای و سريالی‌بودن اين حوادث را تأييد کرده است.

نتايج بررسی‌ها درباره اسيدپاشی‌های اصفهان، زنجيره‌ای و سريالی‌بودن اين حوادث را تأييد کرده است.

در تمام اين موارد متهم يا متهمان از ساعت هفت تا هفت و ۳۰ دقیقه مرتکب جرم شده‌اند و در تمام موارد زنانی را که راننده خودرو بوده‌اند، هدف قرار داده‌اند.

روزنامه شرق در شماره چهارشنبه ۳۰ مهر نوشت: «پيش از اين درباره زنجيره‌ای‌ بودن اسيدپاشی به‌ صورت چهار زن در اصفهان ترديدهايی وجود داشت اما اکنون آزمايش‌های تخصصی ثابت کرده است حداقل سه‌ مورد از اين حوادث به‌هم مرتبط هستند.»

بر پايه اين گزارش «تشابه ظاهری اين اسيدپاشی يکی از دلايل موجود است. در تمام اين موارد متهم يا متهمان از ساعت هفت تا هفت و ۳۰ دقیقه مرتکب جرم شده‌اند و در تمام موارد زنانی را که راننده خودرو بوده‌اند، هدف قرار داده‌اند اما به ‌غير از شواهد ظاهری، مدارک ديگری نيز به‌دست‌آمده که زنجيره‌ای‌بودن اين حوادث را تأييد می‌کند.»

اين گزارش می‌افزايد: «بعد از وقوع اسيدپاشی‌ها، نمونه اسيد بر جامانده روی لباس‌ها و خودرو قربانيان مورد آزمايش قرار گرفت و تأييد شد اسيدها مشابه است.»

يک راننده اتوبوس که شاهد اسيدپاشی به صورت يک زن بوده، گفته: «آن زن به حدی داد و فرياد می‌کرد که همه متوجه او بودند و کسی به اين موضوع توجه نداشت که اسيدپاش را ببيند و مشخصات او را به‌خاطر بسپارد.»

با اين حال پليس ابراز اميدواری کرده که به‌ زودی متهم اسيدپاشی را به مردم معرفی کند.

شرق می‌نويسد: «با اين وجود هنوز زنان اصفهانی در وحشت به‌سر می‌برند و بازار شايعات نيز داغ است به‌گونه‌ای که هرروز خبر وقوع حادثه‌ای مشابه در شهر می‌پيچد. پليس اين شايعات را پيگيری کرده و به اين نتيجه رسيده که بخشی از آن‌ها به دليل شوخی نامناسب پسران موتورسواری است که با استفاده از آب‌معدنی تظاهر به اسيدپاشی می‌کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مردم موصل می گویند که گروه داعش لباس افغانی را برای دانش آموزان برگزیده است . داعش، همچنین گروهی به نام «الحسبه» تشکیل داده است. ماموریت این گروه گشتن در خیابان های شهر موصل و مجازات زنانی است که حجاب مورد نظر آنها را رعایت نکنند.!!!!

  • طرفداران حمله نظامی

    نیروی انتظامی که دو ساعته مخالفان را دستگیر می کند، کجاست؟ می خواهم از نیروی انتظامی این پرسش را مطرح کنم آیا برای برقراری نظم و قانون است یا برای اجرای «دستوراتی» که از سوی گروه های درون حاکمیت به آنها ابلاغ می شود؟ وقتی نیروی انتظامی «اقتدارش» را برای دستگیری چند جوانی که با آهنگ «هپی» رقصیده اند، با گفتن آن که «دو ساعته» توانسته آنها را شناسایی و دستگیر کند به رخ جوانان می کشد، آیا امروز از خود نمی پرسد که چگونه بعد از چند هفته و پس از هشت مورد از اقدام به «اسیدپاشی» نتوانسته حتا یک نفر را هم دستگیر کند؟ آیا این تضاد و سیاست دوگانه در چگونگی برخورد نیروی انتظامی به رویدادها و اتفاقاتی که در جامعه صورت می گیرد، به راستی «اقتداری» برای نیروی انتظامی باقی می گذارد؟ اقتداری که لازمه آن، «مشروعیت» در میان مردم نسبت به اقدامات این نیروست و نه شاخ و شانه کشیدن برای چند جوانی که به هیچ کس «صدمه» ای نزده اند و گناه شان صرفاَ رقصیدن با آهنگ شاد (هپی) است. آیا وقتی نیروی انتظامی با این همه دستگاه ها و دوربین های مداربسته ی کنترل شهری نمی تواند اسیدپاشانی که هفته هاست در شهر اصفهان می چرخند و روی چهره زنان اسید می پاشند را دستگیر کند، می تواند از اقتدار و مشروعیت خود سخن بگوید؟