ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مسلحانه به قلب سیاسی کانادا

چند فرد مسلح به پارلمان کانادا در شهر اوتاوا حمله مسلحانه کردند. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

در حمله مسلحانه به مرکز دولت کانادا در اوتاوا حداقل دو نفر کشته شده‌اند. فرد مسلح، مایکل زحاف ببیئو معرفی شده که در ساختمان مجلس کانادا با شلیک گلوله پلیس کشته شده است.

مایکل زحاف ببیئو

مایکل زحاف ببیئو در مجاورت بنای یادبود جنگ جهانی در شهر اتاوا یک سرباز کانادایی را به ضرب گلوله به قتل رساند. سپس سوار ماشین شد و به سمت ساختمان پارلمان حرکت کرد. لحظاتی بعد نمایندگان مجلس فدرال کانادا، توریست‌ها و دیگر شاهدان عینی صدای شلیک حدود ۳۰ تا ۵۰ تیر را در داخل ساختمان اصلی پارلمان شنیدند که در نتیجه این درگیری‌ها، زحاف ببیئو کشته شد.

مقامات امنیتی کانادا هنوز در مورد مایکل زحاف ببیئو و ارتباطات احتمالی او با گروه دولت اسلامی (داعش) صحبتی نکرده‌اند، اما «سی‌بی‌سی»،  تلویزیون ملی کانادا از قول مقامات امنیتی آمریکایی گفته است که مایکل زحاف ببیئو متولد سال ۱۹۸۲ و نوکیش مسلمان است.

پلیس کانادا تصور می‌کند که دو تروریست دیگر هم در این حمله مشارکت دارند. هنوز دلایل حمله تروریست‌ها به پارلمان کانادا، به طور رسمی توسط مقامات دولتی این کشور اعلام نشده است. با این حال، گروه دولت اسلامی (داعش) در شبکه‌های اجتماعی تصاویر مایکل زحاف ببیئو را منتشر کرده و مسئولیت حمله امروز به پارلمان کشور کانادا را به عهده گرفته است.

فیلم لحظه درگیری پلیس با مایکل زحاف ببیئو را ببینید:

نمایندگان پارلمان کانادا با چیدن میزها و صندلی‌ها پشت درهای پارلمان سنگربندی کرده بودند. استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا هنگام حمله تروریست‌ها در پارلمان حضور داشت، اما مأموران امنیتی موفق شدند او را از محل حادثه دور کنند.

پلیس از مردم خواسته است از پارلمان فاصله بگیرند. در روزهای عادی، مردم می‌توانند آزادانه به این محل رفت و آمد کنند و هر روز ده‌ها گردشگر با پلیس‌هایی که حفاظت از پارلمان را به عهده دارند عکس می‌گیرند. اکنون پارلمان کانادا در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد.

پلیس همچنین از ساکنان محلات مرکزی اوتاوا خواسته است کنار پنجره خانه‌‌‌شان نایستند و به بام خانه نروند. مأموران امنیتی رفت و آمد اتوموبیل‌ها را زیر نظر گرفته‌اند.

سفارتخانه آمریکا نیز در محاصره نیروهای امنیتی کانادا قرار دارد. از کارکنان سفارت آمریکا خواسته شده، کرکره‌ها را پایین بکشند.

یک مرکز خرید هم که در آن حوالی قرار دارد تعطیل شده و در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است. پلیس کانادا اما به رسانه‌ها اطلاع داده که در این مرکز خرید تیراندازی نشده.

حملات مسلحانه به پارلمان کانادا در اوتاوا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرید

    قیافه رهبر مسلمین جهان دیدنی است که اسلام سیاسی ادعاعیش اینک در مغز و دستان آلوده دیگر همپالکی های سنی او قرار گرفته و او حتی رویش نمی شود از بستر مرگ خود پز جهانگیر شدن این جنون را بدهد. مسلمانها امروز فقط می توانند خود را محکوم، نفی و طرد کنند. اگر دین را در همان کنج خانه و مسجد نگاه می داشتند چنین نمی شد. بیداری اسلامی ختم به بازگشت گودزیلا شده و کم کم می رود تا بعد از بجا گذاشتن خرابی هایی بزرگ در نهایت کار به موزه تاریخ طبیعی سپرده شود.