ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعقيب و گريز مأموران پليس راه ايران باعث مرگ سه دانش‌آموز شد

راننده وانت هفت دانش‌آموز را در مسير مدرسه به خانه سوار کرده بود که مورد تعقيب پليس قرار گرفت. پليس می‌گويد حمل مسافر با وانت ممنوع است و به همين دليل اين خودرو مورد تعقيب قرار گرفت.

تعقيب يک وانت از سوی مأموران پليس راه استان کرمان باعث واژگونی آن و مرگ سه دانش‌آموز شد. راننده اين وانت هفت دانش‌آموز را در مسير مدرسه به خانه سوار کرده بود که مورد تعقيب پليس قرار گرفت. پليس می‌گويد حمل مسافر با وانت ممنوع است و به همين دليل مأموران اين خودرو را مورد تعقيب قرار داده‌اند.

روزنامه شهروند روز پنجشنبه اول آبان نوشت که اين حادثه در روستای ترک‌آباد در شهرستان قلعه‌گنج واقع در استان کرمان رخ داده و در جریان آن «يونس چليپا» ١٥ساله، «علی‌رضا چليپا» ١٦ساله و «دانيال غلامی» ١٥ساله کشته شده‌اند.

بر پايه اين گزارش ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ مهر هفت دانش‌آموز مقطع راهنمايی از مدرسه به خانه می‌رفته‌اند که راننده وانت آن‌ها را سوار می‌کند اما در مسير، مأموران پليس راه قلعه‌گنج اين خودرو را به دليل حمل مسافر مورد تعقيب و گريز قرار می‌دهند که در جريان اين تعقيب و گريز، وانت حامل دانش‌آموزان واژگون می‌شود.

يک مقام پليس راه در استان کرمان تأييد کرده که در اين ماجرا عمليات تعقيب و گريز رخ داده است. به گفته آبکار، فرمانده پليس راه جيرفت «موضوع تعقيب و گريز در دست بررسی کارشناسان بازرسی و حفاظت قرار گرفته و حتما اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد قانونی خواهند شد.»

احمد نجنو، امام جمعه قلعه‌گنج در اين باره گفته که «نيروی انتظامی تخلفی نکرده است ولی پرسنل آن دچار تخلف شده و خودروی متخلف را تحت تعقيب قرار داده‌اند که اين حادثه ناگوار رخ داده است.»

تصادفات يکی از سه علت اصلی مرگ ايرانيان است. به گفته محمد بخارايی، رئيس هیأت‌مديره جمعيت طرفداران ايمنی راه‌ها در سال گذشته بر اثر تصادفات در ايران ۳۰۰ هزار نفر مصدوم و معلول شده‌اند و ۱۸ هزار نفر نيز کشته شده‌اند که ۱۸۰۰ تن از آن‌ها دانش‌آموز بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رامین

    خدای من تا کی باید با این نادانی با اشکال و آدمهای مختلف سر کرد تا کی چقدر هزینه باید کرد چقدر جان باید فنا شود ....

  • نورالله عصری

    متوانست شماره وانت را بگیرد و ان وانت بومی بود و هر روز از مقابل ان پاسگاه عبور میکرد ......متاآسفانه اکثر مواقع اقایان پلیس راه قضیه جریمه و تنبیه رانندگان را با غضب و بی احترامی دنبال میکنند . . اگر یک افسر کار کشته و با تجربه بود هیچوقت وانت را تعقیب نمیکرد . . این راننده هم با توجه به قیمت پایین خودرو وانت پیکان اقدام به خرید ان ماشین کرده است . میخوام بگم از تجربه کافی در رانندگی بر خوردار نبوده است . سرعت گرفت و مسافران پشت وانت باعث تاب ور داشتن وانت شد و این مصیبت را ببار اورد . من شک ندارم اینگونه بود ... واقعا به خانواده این عزیزان تسلیت می گویم ...

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . نادانی و حماقت حکومت به مامورانش نیز سرایت کرده . افسوس از جان بیگناهان ...........

  • روزبه

    جرم به این بزرگی یعنی مسافر کشی با وانت حتما باید مورد تعقب قرا میگرفت اون هم با سرعت زیاد. آخه پلیس های نادان نمیشد از دور تعقبش کنید وقتی وایستاد برید سراغش و جریمه اش کنید. ای راننده نادن تو هم نمیشد وایستی جریمه ات رو بگیری به جای اینکه چند سال بری زندان و .... ای مسولین نادان مملکت ما نمیشه پولهای مملکت را برا ی خرج ملا ها و حوزه ها و انرژی هسته ای و انواع اقسام پروژهای صد تا یه غاز و فر ستادن سلاح برا این و اون صرف مردم بیچاره کنید و وسیله نقلیه و راه درست حسابی برا مردم درست کنید که وانت سوار نشن که این اتفاقات بیفته. اگر اتوبوس یا مینی بوس بود این اتفاق میفتاد؟