ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشکلات اجتماعی داوطلبان مبارزه با ویروس ابولا در اروپا

فعالان مبارزه با اپیدمی ابولا در آفریقا، هنگام بازگشت به کشور خودشان با مشکلات جدی اجتماعی روبه‌رو هستند. این مشکلات ناشی از هراس افکار عمومی نسبت به گسترش بیماری یادشده در اروپاست.

فعالان مبارزه با اپیدمی ابولا در کشورهای غرب آفریقا، هنگام  بازگشت به کشور خودشان، با مشکلات جدی اجتماعی روبه‌رو می‌شوند. این مشکلات ناشی از هراس افکار عمومی نسبت به گسترش بیماری ابولا در اروپاست.

مردم کشورهای مختلف ازجمله سوئد از گسترش این بیماری در کشورهای مختلف جهان هراسان هستند

به گزارش روزنامه سوئدی سونسکا داگ‌بلادت، پرستاران، پزشکان و فعالان مبارزه با اپیدمی ابولا در کشورهای غرب آفریقا وقتی به کشور بازمی‌گردند با مشکلات جدی اجتماعی روبه‌رو می شوند. مردم کشورهای مختلف از گسترش این بیماری در اروپا و آمریکا هراسان هستند. این هراس تاثیر مستقیم خود را بر زندگی آن شمار از افرادی می‌گذارد که پس از فعالیت در کشورهای غرب آفریقا به خانه خود باز می‌گردند.

بر اساس خبرهایی که به این روزنامه سوئدی رسیده، شمار کسانی که با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند چندین نفر است. اگرچه تا به امروز تحقیق دقیقی در این زمینه نشده است.

در گزارش یادشده ازجمله به مشکلات پزشکان بدون مرز اشاره شده است و اینکه به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری، فرزندان آنان را در مهدهای کودک نمی‌پذیرند و خودشان تا مدتی از حضور در محل کار منع می‌شوند.

یوهان گون شریپ، پزشک، با قهرمان خواندن داوطلبان مبارزه با اپیدمی ابولا تاکید کرده است که صرف نظر از خطراتی که در کشورهای آفریقایی برای داوطلبان مبارزه با بیماری ابولا وجود دارد، آنان در کشورهای خود نیز با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

آندرش تگنل، متخصص حوزه بیمارهای اپیدمی‌ در مرکز درمانی سوئد نیز تاکید کرده است که وقتی این افراد برمی‌گردند فرزندان آنان را به مهدکودک راه نمی‌دهند و خودشان نمی‌تواند به محل کار برگردند.

وی این برخوردها را تهدیدآمیز، اغراق‌آلود و نوعی فشار اجتماعی دانسته و تاکید کرده است: «جای تاسف دارد که این افراد با این همه از خودگذشتگی، با چنین برخوردهای اجتماعی روبه‌رو شوند.»

تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به ابولا جان سپرده‌اند.

بر اساس این گزارش، گاه صاحبان اصلی محل سکونت این افراد نیز آنان را از ادامه سکونت در آن محل منع می‌کنند

یوهان گون شریپ با اشاره به سوئد به عنوان یکی از کشورهایی که چنین برخوردهایی در آن رخ می‌دهد گفته است: «مردم سوئد در واقع همانطوری در پیوند با اپیدمی ابولا رفتار می‌کنند که اگر در غرب آفریقا بودند برخورد می‌کردند.»

باور این متخصص این است که این رفتارهای منفی، ممکن است با گسترش بیشتر این بیماری ویروسی شدت پیدا کند.

او پیشنهاد داده است که هویت داوطلبان مبارزه با اپیدمی ابولا، علنی نشود تا از شدت برخوردهای منفی اجتماعی نسبت به  آنان کاسته شود.

این در حالی است که مرکز بهداشت و درمان اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که با توجه به انواع مراقبت‌های فزاینده در مناطق بحرانی، احتمال گسترش بیماری در کشورهای اروپایی توسط پزشکان و متخصصانی که برای مبارزه با ابولا در کشورهای آفریقایی فعالیت کرده‌اند، بسیار پایین است.

شایعات موجود در جامعه در زمینه ویروس ابولا و همچنین مشکلات یادشده می‌تواند از میزان داوطلبان مبارزه با اپیدمی ابولا بکاهد؛ اگرچه همچنان هستند شمار زیادی از پزشکان و متخصصانی که داوطلب کمک در مناطق بحران زده هستند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به ابولا جان سپرده‌اند. مرکز شیوع اپیدمی در غرب آفریقا و در کشورهای گینه، سیرالئون و لیبریا قرار دارد. اکنون شمار مبتلایان به ابولا از ۹ هزار نفر تجاوز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.