ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت معترضان در هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ آرام نمی‌گیرد. در آخرین درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان چند نفر از معترضان بازداشت شدند.

هنگ‌کنگ همچنان ملتهب است. بار دیگر پلیس و تظاهرکنندگان با هم درگیر شدند. چندین نفر از معترضان، از جمله یک مرد ۸۲ ساله بازداشت شدند.

مقامات هنگ‌کنگی گفته‌اند افراد بازداشت‌شده به اتهام حمل سلاح و ضرب و شتم دستگیر شده‌اند

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، در این درگیری‌ها پلیس هنگ‌کنگ هشت نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. از این هشت نفر یک نفر زن است. آن‌ها از ۳۲ تا ۸۲ سال سن دارند. مقامات هنگ‌کنگی گفته‌اند این افراد به اتهام حمل سلاح و ضرب و شتم دستگیر شده‌اند.

در محله تجاری «مونگ کوک» واقع در شبه‌جزیره «کاولوون» از روزها قبل بین پلیس و طرفداران جنبش دموکراسی‌خواه درگیری‌هایی وجود داشته است. در این میان مأموران پلیس موانع ایجادشده توسط معترضان را از خیابان‌ها جمع‌آوری کردند اما در نهایت بار دیگر معترضان مسیرهایی از این منطقه را به اشغال خود در آوردند.

در پی شکایت اتحادیه تاکسی‌رانان و شرکت‌های اتوبوسرانی به دیوان عالی کشور هنگ‌کنگ، این مرجع قضائی در آغاز هفته علیه اشغال محله تجاری «مونگ کوک» رأی صادر کرد. به‌گفته اتحادیه تاکسی‌رانان و شرکت‌های اتوبوسرانی تظاهرات معترضان در این منطقه تأثیر منفی بر کسب و کار آن‌ها گذاشته است. دیوان عالی کشور اشغال خیابان‌ها را به‌عنوان «مزاحمت عمومی» در نظر گرفت.

مذاکرات بی‌نتیجه

نمایندگان معترضان و لئونگ چون ـ یینگ، رئیس دولت محلی روز سه‌شنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر به مذاکره نشستند. با این حال، این گفت‌وگوها برای حل بزرگ‌ترین بحران سیاسی در هنگ‌کنگ از زمان بازگشت این کشور به چین، به نتیجه‌ای نرسید.

لئونگ چون ـ یینگ، رئیس دولت محلی اتهامات سنگینی را به معترضان نسبت داد.

لئونگ چون ـ یینگ آخرین بار اتهامات سنگینی را به معترضان نسبت داد. او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «نیروهای خارجی خود را دخالت می‌دهند.» وی همچنین افزود: «این یک حرکت کاملا داخلی نیست و از خارج کنترل می‌شود.»

سخنگوی معترضان اظهارات رئیس دولت محلی را رد کرد.

اختلاف اصلی بر سر نحوه برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۷ است. چین که هنگ‌کنگ را تحت حاکمیت خود دارد می‌گوید از سه سال آینده مردم این کشور قادر خواهند بود خودشان دولتشان را انتخاب کنند، به شرط آن‌که نامزدها از صافی نظارت حزب کمونیست چین عبور کرده باشند.

دانشجویان نظارت چین را بر انتخابات داخلی خود قبول ندارند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ از حمایت بریتانیا خارج شده و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان را بر عهده چین می‌گذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.