ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فروش خوب آثار هنرمندان ایرانی در حراج کریستی

با فروش آثار هنری هنرمندان ایرانی با قیمتی فراتر از قیمت پیش‌بینی‌شده، میزان فروش حراجی کریستی دوبی در ۲۱ اکتبر، از مرز ۱۲ میلیون دلار گذشت.

با فروش آثار هنری هنرمندان ایرانی با قیمتی فراتر از قیمت پیش‌بینی‌شده، میزان فروش حراجی کریستی دوبی در ۲۱ اکتبر، از مرز ۱۲ میلیون دلار گذشت.

«آخرین شاعر ایران» تابلوی ۳۶۵ هزار دلاری پرویز تناولی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حراج آثار هنری مدرن و معاصر ایرانی و ترک که در شعبه دوبی حراج کریستی انجام شد، به فروشی معادل ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار یعنی سه برابر میزان تخمین زده‌شده رسید و ۱۹ رکورد جدید را به ثبت رساند.

در این حراجی آثاری از هنرمندانی چون پرویز تناولی،‌ سهراب سپهری، بهمن محصص، فرهاد مشیری، مارکو گریگوریان، مسعود عربشاهی، لیلا متین دفتری، هوشنگ پزشک‌نیا و منوچهر یکتایی ارائه شده بود که ۹۵ درصد آنها به فروش رسید.

آثار مدرن و معاصر هنری از سال ۲۰۱۰ تاکنون، به چنین قیمت بالایی فروش نرفته‌ بودند.

از میان ۱۲۱ اثری که فروخته شد، ۱۹ اثر بالاترین قیمت‌ها را داشتند که برخی از آن‌ها به «بهمن محصص» و «کوروش شیشه‌گران» تعلق داشتند.

بر اساس این گزارش، یکی از تابلوهای مورد توجه در حراجی دوبی، یک نقاشی رنگ‌وروغن از پرویز تناولی بود.

تناولی این تابلو را در سال ۱۹۶۲ زمانی که در مینیاپولیس به تدریس می‌پرداخت کشیده است.

اثر ۱۶۱هزار دلاری کوروش شیشه‌گران

در اطلاعاتی که در وب‌سایت حراجی کریستی آمده، این نقاشی ۳۶۵ هزار دلار خریداری شده است. این قیمت، شش برابر قیمتی است که قبل از برپایی حراجی برای تابلوی یادشده پیش‌بینی شده بود.

علاوه بر این تابلو دو مجسمه‌ برنز از تناولی به قیمت ۱۸۵ و ۲۲۱ هزار دلار به فروش رسید و بدین ترتیب در حال حاضر آثار او گرانقیمت‌ترین آثار هنری هنرمندان خاورمیانه‌ای به شمار می‌رود.

دو نقاشی از سهراب سپهری که به مجموعه «تنه درختان» تعلق دارند، به قیمت‌ ۲۶۹ و ۲۵۷ هزار دلار خریداری شدند.

فرهاد مشیری با دو کار به ترتیب با قیمت ۱۹۷ هزار و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار از دیگر هنرمندان ایرانی بود که کارهایش به چند برابر ارزش پایه خریداری شد.

در حراج کریستی، ایران با راهیابی ٣٦ اثر (بیش از یک‌چهارم کل آثار راه‌یافته) بیشترین سهم را در این حراجی معتبر بین‌المللی به خود اختصاص داده بود.

در این دوره، ١٢٢ نقاشی، مجسمه، نقاشی خط و عکس روی میز حراج عرضه شد.

در این نمایشگاه همچنین از عراق، لبنان، مصر، سوریه، ترکیه، تونس، فلسطین، اردن و مراکش آثاری عرضه شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.